Gå til innhold

Heftelser

Ranger emnet


pipip

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en bil som står på ett huggeri. Det viser seg å være 3 heftelser på denne bilen. Bilen er jo absolutt ikke verdt mange tusen.
Hvordan fungerer det? Huggeriet har skrevet under på salgsmelding, så hvor blir heftelsene av? I og med bilen har blitt sendt til "vraking" kan jo ikke heftelsene ha noe betydning lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

 

Heftelsene på bilen er der fordi eier har tatt opp lån med "sikkerhet" i bilen. Om eier ikke skulle klare å betale dette lånet kan bilen du kjøper bli tvangssolgt. 

 

Selvom det er skrevet under på salgsmelding forsvinner ikke heftelsene automatisk dessverre. Jeg klarte ikke å finne ut av hva som gjelder når bilen er sendt til vraking, men ville ikke tro at heftelsene fordufter. Ettersom bilen ikke har så høy verdi går det kanskje an å gamble på det, men man skal vel egentlig ikke kjøpe bruktbil med heftelser så vidt jeg har forstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Djraha skrev:

Hei :) 

 

Heftelsene på bilen er der fordi eier har tatt opp lån med "sikkerhet" i bilen. Om eier ikke skulle klare å betale dette lånet kan bilen du kjøper bli tvangssolgt. 

 

Selvom det er skrevet under på salgsmelding forsvinner ikke heftelsene automatisk dessverre. Jeg klarte ikke å finne ut av hva som gjelder når bilen er sendt til vraking, men ville ikke tro at heftelsene fordufter. Ettersom bilen ikke har så høy verdi går det kanskje an å gamble på det, men man skal vel egentlig ikke kjøpe bruktbil med heftelser så vidt jeg har forstått. 

Hei og takk for svar! Viser seg at heftelsene er utlegg, som vil da si at forrig eier ikke har betalt regninger så da har Lindorff tatt "pant" i bilen, kort fortalt :p
Jeg finner heller ikke ut av hva som er reglene når bilen blir sendt til vraking..

Tenker nok jeg driter i den bilen, skummelt å ta sjangsen føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår