Gå til innhold

16687/P0303 feilkode Seat

Ranger emnet


pipip

Anbefalte innlegg

Lite peil på bil derfor spør jeg her. Noen som vet hva denne feilkoden kan skyldes? Når jeg søker opp feilkoden kommer det opp så utallige mange årsaker det kan være;

  • Ignition system
  • Fuel injectors
  • Fuel pressure
  • Running out of fuel
  • EVAP canister purge valve
  • Evaporative emission system
  • Low compression
  • Base engine problems
  • Controle Module damaged

Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne, og tenkte kanskje det er noen sånne typiske standardfeil på disse bilene noen her har kjennskap til?

Er snakk om en Seat Toledo 1.6 16v 2001 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Separate coil-on-plug på denne? 

Bytt om på sylinder 2 og 3 og se om feilen flytter seg. Gjør den det, er coilen defekt. 

Hvis den har tennspole med 4 uttak er det høyst sannsynlig den som er defekt, men sjekk ut pluggkabler og tennplugger først. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Separate coil-on-plug på denne? 

Bytt om på sylinder 2 og 3 og se om feilen flytter seg. Gjør den det, er coilen defekt. 

Hvis den har tennspole med 4 uttak er det høyst sannsynlig den som er defekt, men sjekk ut pluggkabler og tennplugger først. 

Synes jeg du spør vanskelig her :p
Legger ved ett bilde jeg fant på google, men som er helt likt som på bilen min.

Glemte forresten å nevne at jeg har byttet alle tennpluggene.

1375_600x400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/30/2018 den 10:52 PM, Jesper1201 skrev:

Denne har tennspole. Siden alle plugger er byttet kan du sjekke tennkablene, men som sakt, tennspolen er kjent for å ryke. 

Har nå sjekket tennkablene og tennspole uten noe endring.
Bilen starter men etter bare noen minutter går den rett i nødmodus (motorlampa blinker). Mister ekstremt med ytelse, må liksom ruse bilen for å få noe til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Siden jeg ikke har motorkoden din får jeg ikke sjekket hvilket innsprøytningssystem bilen har, men hvis du mener plugger, kabler og spole er i orden er neste steg å sjekke kompresjon. 

Motorkode AZD/AUS står det om jeg taster inn regnr på mekonomen sin nettside.
Takk, da formidler jeg det videre at kompresjon må sjekkes ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/3/2018 den 6:15 PM, Jesper1201 skrev:

Siden jeg ikke har motorkoden din får jeg ikke sjekket hvilket innsprøytningssystem bilen har, men hvis du mener plugger, kabler og spole er i orden er neste steg å sjekke kompresjon. 

Du vet ikke hvor veivakselsensoren/impulsgiver sitter på bilen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår