Gå til innhold

varme/termostat

Ranger emnet


kansel

Anbefalte innlegg

hei på dere.
jeg står litt fast med et lite problem med min 2003 Audi A4 1.8 TQ
jeg får ikke tempratur på over 50 grader, hverken under kjøring eller  med å stå i ro etter lengre kjøring. det kan skje at man ser den såvidt beveger seg opp litt på nåla. men så havner den tilbake til 50 igjen. så det kommer litt varmluft av anlegg, men heller bare lunkent. det begynner jo å bli kald ute, så ser at dette kan bli et problem.
jeg tenkte dette kunne være termostat som ikke åpnet. så jeg endte med å bestille nytt termostathus. men ser jo på video at dette er et evig styr å bytte. så noen andre ting man evnt kan sjekke i denne sammenheng? for på video sier han at når man får opp feilkode som fortelle om at noe er galt med termostat, så gjør man denne prosessen.. mens min har ingen feilkode i det hele tatt? så om det evnt er tilfelle at man får opp melding om alle feil med termostat? eller evnt andre ting som muligens kan være feil?

det er heller ikke så lenge siden det er fyllt opp nytt på kjølevesketank osv. og dette skjedde helt plutselig, bare merka en dag at jeg ikke hadde temp lenger. det ble ikke renset sist gang da det ble tømt, så er såklart ingen umulighet at det kan være noe stuck i systemet. men tenker kanskje det er noen tips og triks om man kan kjenne på om den og den slangen er varm. osv osv. og såvid jeg vet og kan lese meg fram til i instruksjonsbok, så finner det vel ingen  sikring som styrer noe her?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så mange andre løsninger enn å bytte termostaten.  Ser ikke ut til at det er så moro nei.

Er det samme motor som du har her på videoen så må tilogmed dynamoen ut. 

 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår