Gå til innhold

Luftrykk: spørsmål

Ranger emnet


Javel

Anbefalte innlegg

Er en Peugeot Partner.

På anvisningen i døra står det 2,4 Bar framme og 3,2 bak, på begge deler, lett og tung last. ( se bildet)

Har derfor fulgt det uten å tenke særlig over det.

Men la merke til at når de satt på nye vinterdekk nylig, hadde de fylt på 2,4 bar i alle 4 hjulene.
Virker mer fornuftig, for bilen er jo nesten alltid tyngre framme enn bak, bruker aldri særlig last. Gir det da noen mening å ha mer luft bak?
Så hva er egentlig riktig/best?
Det står rett nok svart på hvit at det skal være mye mer luft bak uansett, så her er jeg usikker 

luft.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Takk
Det er vel den nederste, for den heter hvertfall Partner II Tepee, 1.6 HDI. ( 2012 mod)
Da får jeg opp dette: https://www.oponeo.ie/tyre-guide/correct-tyre-pressure/for-peugeot/partnerii-tepee/1-6

De dekk dimensjone som kommer opp, når jeg klikker på de tallene 68Kw og 72 Kw stemmer ikke. På denne er det dimensjon 195/65 R15

 på dekkene.
Der er det to biler som står Min og Max på. Er ikke helt sikker hvordan jeg skal tolke det som står der :/

EdiT. Har kanskje fått mer klart bilde av det nå : Ser det står flere tall, og min dekk dimensjon på 55 kw. Det er samme dekkttykk som stå på alle uansett, og der står det 2.3 Bar bak på minimum. ( sorry, så ikke helt det som sto lenger oppe første gang). Da er det vel riktig at det ikke trenger være mer luftrykk bak da, hvis der ikke er noe last og snakke om. Bare rart at det står anderledes på skiltet i døra på min bil, der står det altså 3.2 bak også på minimum. En feil kanskje?

Endret av Javel
oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår