Gå til innhold

Suzuki xl 7 stopper

Ranger emnet


Chevy 57

Anbefalte innlegg

Noen gode råd? Suzuki Xl 7 TD 2006 114200km. Var på påsketur til Sverige med barnen i baksete og bilen stopper plutselig på vei inn i en rundkjøring i Kristiansand i rushtiden!! får skinnet på starteren og får gang på den igjen. kjører et stykke videre og kjører inn på en bensinstasjon når en slepper speeden så stopper den og vil ikke starte igjen. Blir stående en stund på plassen før at eventuelt skaffe hjelp men så starter bilen, tar sjansen å kjører resterende 650 km til destinasjonen. Vel framme så stopper den igjen, får fatt i en feilkode leser og får kode P0016 får bestillt i en ny givere og bytter denne ( må vare den første tingen som blir montert når de setter sammen bilen ) Glad før at nå er bilen fikset kjører jeg glatt videre under påsketuren, Kjører tilsammen 1000km før jeg er hjemme igjen, Kona tar bilen på jobb å selvfølgelig så stopper den igjen hun får parkert bilen og kommet seg hjem, kjører før å hente bilen med kodeleser i beredskap, viser P0016. Bilen starter som ingenting har skjedd å den kjøres hjem før egen maskin, bilen blir brukt litt rundt dørene hjemme var den forsetter med stopping innimellom. P0016 kommer som feilkode. bilen blir ståendes i garasjen på modning og her før leden så får den ny olje og filter + diesel filter og jeg tenker at vi prøver igjen,b ilen går fint i 14 dager,eg har den på EU kontroll ( 0 feil) men så plutseligt så stopper den igjen å feilkode P0016. Men visst man fjerner den sensoren på kamaksel som å virker å gå på P0016 så stopper bilen på et annet vis. jeg lurer på om problemet egentlig skylles luft i diesel, når jeg byttet diesel filter fikk jeg en liten lekasje i filter holder og bilen var helt besett til å stoppe, fikk fikset dette og bilen funket helt fint i en periode på noen dager men så stoppet den igjen, visst den få stå en stund etter at den stoppet så kan man starte den igjen og den går helt fint. kan tettning i endene på diesel ledninger vare problemet??? noen som har ideer jeg trenger hjelp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår