Jump to content

Lyspære i speil

Navara D40
 Share

Recommended Posts

Har en Navara 09 mod. Den har sånne coming/leaving home lys på undersiden av speilene som lyser når jeg låser opp bilen. Den ene pæren har gått. Noen som vet hvordan man skifter en sånn pære? Må hele speilet demonteres, eller er det noe som bare er klipset fast. For info, ingen synlige skruer. 

Setter pris på svar. 

Simen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Erlenkal
      Hei.
      Bremsene bak er slitne. Jeg hadde noe varmegang i den ene bremseskiva og stemplene satt bom fast, men fikk dem i bevegelse ved hjelp av en tvinge og bremsekraft. Men dette er bare en midlertidig fiks. Så er jeg usikker på om det er best å kjøpe nytt stempel med pakninger osv. eller rett og slett kjøpe ny caliper? Er det mulig å si ut i fra vedlagte bilder? Bildene ble tatt før jeg fikk beveglse i stempelet. Når jeg bremser, følger pakningen med stempelet. Caliperen på andre siden var bedre enn på vedlagte bilder. Jeg skal også bytte skiver og klosser. Selve caliperen ser ut til å gli fint i sporet sitt. Bør jeg likevel bytte glidestempler når jeg først er i gang? Jeg har forøvrig ikke byttet bremser før, men ønsker å lære. 

Bilder: https://photos.app.goo.gl/RFQK7Ao4P9qLhZfS7
    • By Magne Robberstad
      Hei Bimmers!

Bakgrunn: 

Motoren på min BWM 525 2012 modell har havarert i følge Bavaria etter at den plutselig stoppet på E6 og ble tauet inn. Den hadde bare kjørt 110.000 kilometer. Litt usikker på årsaken, men om forsikringen ikke dekker motorskade er jeg interessert i å sette inn en ny motor, men mulig oppgradere samtidig.

Spørsmål:

Hvilke motorer kan jeg sette inn i en 525 2012 modell? Kun samme motor, eller kan jeg "like enkelt" sette inn en 530, eller 535 motor?
    • By N.pedersen
      Sto fyllet spylervæske på tanken her om dagen, men lampa lyste selvom. Viste seg at det bare hadde rent rett igjennom og det ble bare en stor damn rett under.
      Noen som har vært borti dette før og som vet om det er vanskelig å fikse?
      På forhånd takk forvsvar
    • By Tourer2003
      Jeg er iferd med å bytte hovedlykter på Tourer 2003. Noen som har kjenskap til prosedyre /video for rask og korrekt gjennomføring?
      Finner ikke dette for denne modellen på for eks.Youtube.
    • By Krevito
      Hei!

Har sett et par tråder om dette før, men ikke heelt overførbare svar til det jeg lurer på.

Akkurat kjøpt en 2014 Caddy 105 TSI BMT med standard RCD310 m/ bluetooth integrert. Jeg vurderer å bytte til en RCD510 eller RNS510, gjerne sistnevnte, med NAV. Er det rett og slett bare å TA UT og SETTE INN en av disse (som man feks kjøper på finn), plug-and-play style? Eller er det noe mer man må tenke på? Er det for eksempel noen "typer" RCD/RNS510 som ikke vil passe/virke/funke, og i såfall hva må jeg se etter? Trenger jeg noe ekstra utstyr utover en overgang mellom original og ny ISO? Risikerer jeg å fucke til noe med bluetoothen? Trenger jeg noe spes for å få GPS/NAV til å virke, en antenne feks? Og er det noe spesielt som må stilles inn etter at alt er montert og jeg har fått liv i skiten?

For de som er skrivelystne er jeg også interessert i en kjapp DIY guide på 4 setninger om hvordan man mest skånsomt (for interiøret) fjerner og setter inn ny stereo.

Mange spørsmål, sikkert dumme, men veldig takknemlig for alle svar! :D Jeg er ikke gnien på å dele ut virituell(e) karmapoeng, heder og ære.
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy