Gå til innhold

Multireim bytte 2002 4m

Ranger emnet


Steinar31

Anbefalte innlegg

På EU kontroll ble det informert om masse sprekker i multireim. Jeg fikk jo kjøre videre så vet ikke hvor kritisk dette er...
Bilen skal brukes litt før reima byttes, men hvor kritisk er det å bruke bilen litt til eller bør reim byttes umiddelbart.

Jeg skal ikke bytte reima selv, men hvor mye tid tar et slikt bytte for en som kan det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryker den så har du ikke lading, antar vannpumpe går på registerreim (du skriver ikke hvilken motor du har). Ingen krise, men motor stopper etter en stund - når batteriet er tomt.  Bilen blir også tung på rattet uten servo.

Reima bytter du enkelt selv. Byttet nettopp på en Octavia, antar det ikke er så ulikt, gjort på maks 2 minutter. Press tilbake strammehjul og vipp av reima. Ta av reim og monter ny likt den gamle. Press tilbake strammehjul og vipp reima under hjulet. Se til at de langsgående sporene i reima ligger som de skal mot reimskive på veiv og dynamo, samt servopumpe og klimakompressor dersom montert.

 

Eksempelbilder

194903950.png

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår