Gå til innhold

Feilkoder

Ranger emnet


LinnMcC

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en peugeot 307, 2008 modell. Check engine begynte å lyse, å feilkodene som kom opp var p1336, p1337, p1338. Byttet tennstifter, vevaxel impulsgivare sensor. (Blir litt på svensk) uten at noe ble bedre. Byttet tennspole-kassetten å fikk da enda en feilkode i tillegg til de andre, p1340. 

Bilen fikk en motorvask for litt siden men vet ikke om det kan oppstå noe pga det etter et par uker?

Bilen starter å går som normalt, men kan plutselig vibrere å skjelve litt. Starter jeg bilen på nytt så er den helt fin igjen. 

Now what? Hva kan være feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er nok neste steget på veien. Men kan det virkelig oppstå så lang tid etter? Nå ble selvsagt bilen kjørt veldig lite men syns kanskje det er drøyt lang tid.  Bare vet ikke om det er noe særlig mer jeg kan bytte/ordne selv før jeg gir opp å leverer den inn. Den sier forsåvidt kamaxel sensor, jeg byttet vevaxel siden verkstedet jeg pratet med mente det ikke finns en kamaxel sensor på bilen...

Hørte forsåvidt i går når jeg startet den at eksosanlegget skrangler litt. Høres ikke ut som hull, men at det er løst. Har ikke hatt tid til å sjekke under enda, men om det skulle være noe med eksosen, kan den da gi sånne feilkoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til Peugeot, men en motor er en motor. Felles coil eller separate? Antar felles siden du skriver «tennspole kassett». De feilkodene kan også antyde feiltenning, en feilkode for hver sylinder. Kunne vært register ute av timing, men da skulle feilen vært permanent, ikke av og på. Hull i eksosen foran lambda kan lage problemer, da motor vil få for mye bensin (siden lambda tyder dette som mager blanding).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår