Gå til innhold

1.8T lader ikke etter turbo bytte

Ranger emnet


Audi4lifee

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en a6 1.8tq som jeg har bytta turbo på og etter at jeg var ferdig så tok jeg prøve tur.

Det som skjedde var at jeg hadde trykk en kort stund også ble den borte også kom den igjen så ble den borte igjen.. og nå har jeg ikke trykk i det heletatt.. har bytta n75 men fortsatt samme og ingen feilkoder siden bilen går i nød. Alle slanger og rør er på riktig plass.

Noen som vet hva det kan være? 

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg plutselig trykk mellom 2 til 3tusen omdr også klarer den ikke å holdet så plutselig kommer den rundt 4 igjen og mister igjen.. kan det være map sensor? 

Plutselig kan den gå i nød og kan plutselig komme ut av nød.. ingen feilkoder heller

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Audi4lifee skrev:

Selvom det ikke er noe feilkoder på lmm? 

Ja. Har en Octavia med feil på LMM, ingen feilkoder annet enn 00573 fra lambda. Gjør som Jesper sier, se også på verdi fra LMM, skal være rundt 0,8 gram per hk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bytta lmm og ble litt bedre men kan kutte litt fortsatt spesielt i 3 gir rundt 4-5 tusen omdr. Virker som om noe stopper også kommer det igjen.. pcv slangen under insuget har vært ødelagt ganske lenge men er ikke det som kan gjøre det vel? Aldri vært noe trøbbel før

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Audi4lifee skrev:

Rart jeg aldri har merket til det før helt til jeg bytta turbo 

Helt sant. Alle slanger turbo-ic-innsug er på og ikke sprekker i de? Har du lest verdiene i de måleblokkene Jesper nevnte?

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår