Gå til innhold

Polo 2012-> anbefalinger/fraråding

Ranger emnet


«Quattro»

Anbefalte innlegg

Polo er jo en typisk småkjøringsbil, og vil på det grunnlaget anbefale bensinmotor over diesel. Men, bensinmotorene fra VAG med registerkjede har et frynsete rykte, så ligg unna de motorene. De ble oppgradert i senere tid hvor de fikk reim igjen, lurer på om det var i 2014/2015. 

Sjekk opp det før du evt. handler. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Polo er jo en typisk småkjøringsbil, og vil på det grunnlaget anbefale bensinmotor over diesel. Men, bensinmotorene fra VAG med registerkjede har et frynsete rykte, så ligg unna de motorene. De ble oppgradert i senere tid hvor de fikk reim igjen, lurer på om det var i 2014/2015. 

Sjekk opp det før du evt. handler. 

Er vel bare 1.2 l som har skjede, å 1.4 og 1.6 har reim.

Men alle diesel bilene fra polo har reim.

Men ellers så er det vel ikke så mye med disse bilene, se etter rust hør etter lyder i forstillingen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, opel astra skrev:

Er vel bare 1.2 l som har skjede, å 1.4 og 1.6 har reim.

Men alle diesel bilene fra polo har reim.

Men ellers så er det vel ikke så mye med disse bilene, se etter rust hør etter lyder i forstillingen.

 

Nei, CJLA, CBZB, CLPA, CLSA har alle registerkjede. Forøvrig hhv. 1.2, 1.2, 1.4 og 1.6l motorer. 
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tips, dette er akkurat slike ting jeg ønsker å vite. 

Så da bør jeg rett og slett unngå bensin motor frem til  2014. De aktuelle bilene fra 2014 får jeg da sjekke opp  om har kjede  eller reim. Med unntak fra 1.4 CGGB og CMAA.

Så hvis bilen skulle bli eldre enn det så vil det være et tryggere valg å velge diesel fremfor bensin, selv om det blir småkjøring?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere enn de nevnte motorkodene med kjede og det finnes flere ikke nevnte med reim, men sjekk opp i det først. Det blir et dyrkjøpt bomkjøp hvis du går på et reg.kjede havari. 

For å gjøre det enkelt, finner du noen av interesse, legg ut reg.nr her og jeg kan finne det ut ila. 1 min om den har kjede eller reim :) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bil som ser litt interessant ut føreløpig, NF 60999. Har du mulighet for å kjekke opp den?

Da ser det ut til at jeg klarer å finne motorkoden ut i fra fra tabellen på wikipedia og kjøretøyopplsninger hos vegevesenet sine sider, så da kommer jeg frem til at denne har en  motorkode CBZC, og hvis det stemmer, har den da kjede eller reim? Ser at skjemaet ikke har alle motorkodene listet opp, men har ihvertfall endel.  Men får ta en dobbelsjekk i servicehefte og se også.

For regner ikke med at den samme motorkoden kan ha biler  med både med og uten kjede? Så hvis noen vett hva de forksjellige motokodene har så slipper jeg å spør her hver gang finner noe interessant.

Her er listen over motorkodene til wiki, der jeg har skrevet inn om den har reim eller kjede ut i fra hva dere har sagt her tidligere. Men CJLA, CLPA, CLSA er ikke i listen til wiki. 

CHYA
CHYB
CGPB / CHFA
CGPA
CGGB - Reim
CMAA - Reim
CNKA
CBZC
CBZB - Kjede
CAVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sistnevnte har registerreim. 

Problemet kom sammen med myndighetenes krav til forurensning. 
Kjedene ble lagd av lettere materialer og har kun ét og ikke to kjeder, samt at kvaliteten på deler generelt er dårlig i dag. 
Feilen forsvinner jo selvfølgelig når det skiftes, men det kommer tilbake med tid og stunder. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår