Gå til innhold

Polering og shining av bil

Ranger emnet


Kjetilr

Anbefalte innlegg

Autoglym helt klart :) og bruk maskin (men lær deg å bruke den først, og ikke kjøp en 150w fra biltema)

 

hvis ikke så funker cartech/kartek (husker ikke skrivemåten) innmari bra også.. trikset er vel stort sett å holde seg unna turtle..hehe

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Helios

Autoglym helt klart :) og bruk maskin (men lær deg å bruke den først, og ikke kjøp en 150w fra biltema)

 

hvis ikke så funker cartech/kartek (husker ikke skrivemåten) innmari bra også.. trikset er vel stort sett å holde seg unna turtle..hehe

 

hmm, i fjord og forfjord kjørte jeg på med "Turtle Color Back" lakkrens og "Turtle Color Cure Plus" (den med fargestuft:))

bilen min er ikke akkurat helt strøken i lakken:( så brukte dette, og må si at jeg er mildt sagt imponert over hvor mye stiper og stensprut som forsvant under den poleringen.. ble bra glans i bilen og:D (ikke at jeg har noe serlig erfaring da)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rfPolo

 

hmm, i fjord og forfjord kjørte jeg på med "Turtle Color Back" lakkrens og "Turtle Color Cure Plus" (den med fargestuft:))

bilen min er ikke akkurat helt strøken i lakken:( så brukte dette, og må si at jeg er mildt sagt imponert over hvor mye stiper og stensprut som forsvant under den poleringen.. ble bra glans i bilen og:D (ikke at jeg har noe serlig erfaring da)

 

Syntes den polishen der er så sinnsykt tung å jobbe med! Jobber selv på mekonomen, og Autoglym er ett av de merkene jeg virkelig kan gå god for selv, enkle å bruke, og gir meget bra resultat. Eneste er bumper-care`en som er litt "gris"..... :D

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker denne på all ulakkert plastikk, og lister først jeg. Så slipper du hvite tragiske lister;)

 

522160.jpg

Originally posted by KeLoN

Men altså

 

 

 

Dvs:

 

Først:

522290.jpg

 

Og så:

522150.jpg

 

Og så bare tørke bort? med sånn polish trå klut greie? :P

 

P.S.

I hvilken situasjon burde/må man bruke lakkrens?

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vr6R

noen andre som lakker opp igjenn etter hver vinter å slipper å polere?

 

Jeg har lakka bilen i vinter og lurer på hvordan jeg framover bør behandle lakken? Hva slags polering, typer, merker, polergarn/polerduk osv.

 

Selv synes jeg Auto glym er best...

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest www.vwbus.no

Ikke fra impotør men alle som bruker produkter fra cartec proffesjonelt kan jo selg og en del av disse har også en del for salg til små brukere. Snakk med Jan neste gang han er innom så kan ha sikkert ta med produkter i små embalasje.

 

Jobber selv hos Møller og savner allerede en del av produktene som jeg er vant med fra da jeg jobbet for Cartec.

 

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Hva anbefaler du av produkter når det gjelder:

 

 

-polering

-lakkrens

-felgrens

 

og div andre produkter for en shiny og fin bil..

 

gi dine råd her..

 

mvh kjetil

 

1. Vask bilen som vanlig

2. Vask bilen med parafin eller diesel. All dritt etter vinteren forsvinner.

3. Vask bilen med kraftig såpe, zalo eller liknende som tar parafinen.

4. poler med en vanlig polish, f.eks. autoglym super resin, sonax bilpolish, sonax metallic høyglans

5. Gå over med en lakkforsegler, f.eks. autoglym extra gloss protection , sonax flytende hardwax eller sonax liquid wax.

6. Vask dekkene skikkelig, poler felgene og bruk gummifornyer på dekkene. Vask vekk gummifornyer som har havnet på felgene (det trekker til seg mye dritt) Ikke bruk for mye gummifornyer, det spruter når du kjører.

7. Poler/vask vinduene. Hiv på RAIN-X på alle vinduene, da slipper du å bruke vinduspusseren ever again.

 

8. støvsug innvendig.

9. Poler/vask vinduene innvendig

10. Støvtørk innvendig

 

11. Poler alle dørkarmer og sånt.

 

12. Vask motorrommet med enginecleaner av noe slag og en stiv malerkost. Skyll av grundig.

13. poler alt du kommer til av karosseri i motorrommet.

 

så begynner det å likne noe ...

 

14. du har sikkert glemt det, så vask av speilet innvendig..

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ford4fun

nææææiii... trokke det!!

kjører passat fra 99, men hvis du mener det har noe med bilen å gjøre så har det vel det!

 

Har jo tross alt gått på kurs om klargjøring og polering uten å ha lært no!

 

Autoglym er vel ikke akkurat dårlig, vel ... Får du dårlig resultat er det nok fordi du sov på det kurset. Selv sverger jeg til sonax, for jeg syns det holder litt lenger enn autoglym, men det blir like blankt.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by J-Unit

er en grunn til at autoglym vinner alle testene da... helt genial polish og sånt..

 

De vinner vel ikke alle testene akkurat ... Men de ligger vanligvis bra ann. Og kan love deg at det er ingen her som ville sett om en bil er behandlet med autoglym, sonax, meguiars eller hva det måtte være, så lenge det er gjort skikkelig, og man har fulgt bruksanvisningen. Mye polish skal legges forskjellig. F.eks. skal toppglanseren til autoglym tørke noe sånt som en time, mens sonax sin skal tørke 2-3 minutter.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår