Jump to content
Bilforumet.no
Stian Andre

Volvo V40 1.8l 2004

Rate this topic

Recommended Posts

Har kjøpt meg en volvo V40 1.8l 2004 modell. 

Den lager disse skranglelydene som jeg har lest meg opp på er VVT hjulet. 

Er det noen som vet om det er vanskelig å bytte? Forstår jeg må av med regreim. Men det er kun hjulet som byttes? Og må kam akslingen låses av? Eller er det mulig og merke av reima på resten av reimhjulene, og finne "vippe" punktet på kamen, uten å låse det av, og sette på nytt hjul hvor jeg får merket av ved samme tann? Har byttet reimhjul på kam før, men det har bare vert ett vanlig hjul. Regner med det går ut på det samme. Og att den ligger med ett kile spor e.l. når du setter hjulet på igjen, slik att det bare passer en vei? 

Og kan noen fortelle meg hvor "farlig" det er og kjøre med dette inntil videre? Regreim er byttet på 154.000 i 2013. Bilen har nå gått 202.000 5 år senere. Har lest intervall på 160.000/8 år på disse bilene? 

Fant ikke lett informasjon om dette burde byttes med en gang eller ikke. Noen plasser sto det att det burde byttes med en gang, for ellers kunne reima ryke. Noen skrev att det ikke var farlig, men plagsomt, og verste var og "risikere" effekt tap etter hvert da det ikke får variert ventilene godt nok eller noe sånn? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.