Gå til innhold
Bilforumet.no
Gudjon

Bensin og temperaturmåler død (E36)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en BMW 3-serie (E36), 1997-model.

Plutselig sluttet bensinmåler og temperaturmåler å virke. Ligger død i bunnen (gul lampe lyser). 

Det hender at de virker i noen minutter, men er ikke sikker på om bensinmåler viser korrekt da heller -lever litt sitt eget liv,men mest død.

Har sjekket sikringer og kjent etter om det kan være løse ledninger bak instrumentpanelet.

Kjørecomputer i konsoll er også død, viser klokka i noen sekunder når jeg klikker på den.

Tips om hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normalt er både bensin- og temperaturmåler matet fra en konstantspenningsregulator, ofte på 10V. Feiler denne så kan problemene som du har oppstå. Tipper feilen ligger inni instrumentpanelet, der regulatoren er, med forbehold siden jeg ikke har noe innsikt i BMW.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet ut hele instrumentpanelet uten at det hjalp...

Det viste seg å være sikring som var løs. Det var hel - men etter at jeg renset den og satte den på plass, så virket alt igjen :-)
Sikringen var jo selvsagt sjekket først - bare at den var hel.

Masse arbeid - enkel løsning! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.