Gå til innhold

HYUNDAI GALLOPER - TRENGER MÅL ( og tips )

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er det noen som tilfeldigvis har en 2001 Hyundai Galloper Innovation ( 3 dørs ) som kan ofre noen minutter av sin hverdag for å ta noen kjappe mål for meg? Jeg trenger følgende mål : Utvendig bredde og lengde på taket. Innvendig bredde på mellomrommet mellom hjulbuene bak. Innvendig bredde bakerst, målt òver hjulbuene fra sidevegg til sidevegg, samt til slutt lengde, målt fra bakdøren og fram til ryggen på førersetet / passasjersetet når setet er dratt helt bak og står i 90 graders vinkel. Setter pris på hjelpen :) Videre lurer jeg på om noen kjenner til norske eller utenlandske nettbutikker som tilbyr over gjennomsnittet mèr utstyr til denne bilen enn noen andre? Jeg er da spesielt på utkikk etter felg, dekk, bytte deler og ekstrautstyr som for eksempel reservehjul cover ( hard type ), takgrinder, tak stiger, stigtrinn osv. Til slutt et kjapt ( og kanskje dumt ) spørsmål om "koking". Hva er det som mest sannsynlig forårsaker at bilen koker etter kort tid med kjøring? Dette oppsto for første gang når jeg dro på et henger lass. Makan til hvit røyk har jeg aldri sett. Siden den dagen begynte bilen å koke ut av det blå, både etter korte og lengre kjøreturer ( uten last ). Alt av vann i både radiator og kjøleveske beholderen forsvant hele tiden, så jeg måtte gjentatte ganger i løpet av en dag fylle på for å deretter la bilen avkjøle seg før jeg kjørte videre. En kjenning helte på noe radiator middel av noe slag, som skulle tette eventuelle lekkasjer. Det funka ikke helt i starten, men så plutselig ble bilen fin igjen.. i det minste som jeg vet om, da jeg aldri rakk å bruke bilen noe stort mer etter den ble bra igjen pga parkering etter EU. Nå skal bilen på veien igjen, å jeg ønsker bare å finne ut av problemet for å forberede meg på eventuelle løsninger dersom disse situasjonene skulle blusse opp igjen.. Kan alt dette bare ha vært forårsaket av en vannlekkasje? Eller kan det ha skjedd noe mer alvorlig den første gangen bilen kokte med henger lass? Denne bilen kan jo trekke ganske mye, så det er jo synd å ikke våge å benytte seg av denne egenskapen på bilen bare fordi jeg bekymrer meg for koking eller verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår