Gå til innhold

Problemer med Passat b6 07 mod.

Ranger emnet


Randi88

Anbefalte innlegg

Har hatt av og på startproblemer med passaten.

Den starter av og til fint uten noen problemer. Men når først problemet kommer. 

Så går dashbord lysa totalt amok, konstant blinking og tikking(relee). 

Ved noen tilfeller har bilen også stoppa i fart, akkurat som om jeg skulle tatt ut nøkkelen. 

Eneste som funker da er nødblinklyset.

Etter noen sekunder eller minutter så starter bilen fint igjen.

Ingen fusking under tomgang eller under kjøring. 

Så tenker dårlig kontakt en eller annen plass. Eller ikke.Men vet ikke hvor jeg skal begynne å lete.

Håper noen kan gi meg noen gode tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Quattro73 skrev:

Flyttet tråden din til Passat- underforumet. Kan problemet ditt være noe ala dette? 

 

Noe lignende. 

Men bilen min stopper bare en gang under kjøring. Det kan ta dager, uker neste gang det skjer.

Men hvor ligger dette releet som de nevner i den tråden? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når feil opptrer trenger ikke bety så mye, symptomene betyr mer. Mitt beste råd er å starte med en diagnose, da har man (muligens) noe mer håndfast å forholde seg til. I tråden over har jeg lagt inn link som viser hvor reléer, sikringer osv er plassert :)

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Quattro73 skrev:

Når feil opptrer trenger ikke bety så mye, symptomene betyr mer. Mitt beste råd er å starte med en diagnose, da har man (muligens) noe mer håndfast å forholde seg til. I tråden over har jeg lagt inn link som viser hvor reléer, sikringer osv er plassert :)

 

Tusen takk. Fant ikkje noko spesielt på diagnosen. Eg får ta ein kikk imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hatt det samma problemet du snakke om, av ein jævla merkelig grunn har eg kun hatt det når det e minus grader ute, ettersom det har blitt varmere her i stavanger har det ikje våre någe problemer med det. har aldri opplevd at bilen har daua under kjøring men den blinkingen og tikkingen fra dashbordet e forferdelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Passat96 skrev:

hatt det samma problemet du snakke om, av ein jævla merkelig grunn har eg kun hatt det når det e minus grader ute, ettersom det har blitt varmere her i stavanger har det ikje våre någe problemer med det. har aldri opplevd at bilen har daua under kjøring men den blinkingen og tikkingen fra dashbordet e forferdelig

Sidan det ikkje er ein konstant feil, sø må det vell vere dårlig kontakt. 

Eg veit ikkje feilen enda. 

Men etter mye Google så skal det ligge et relé under rattet bak dekselet som heiter control modul/power supply relé med nr 109 på boksen. 

Eg er ingen mekaniker, men tror denne har noe med signalet som gis når du setter inn nøkkelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2018 den 9:47 PM, Randi88 skrev:

Sidan det ikkje er ein konstant feil, sø må det vell vere dårlig kontakt. 

Eg veit ikkje feilen enda. 

Men etter mye Google så skal det ligge et relé under rattet bak dekselet som heiter control modul/power supply relé med nr 109 på boksen. 

Eg er ingen mekaniker, men tror denne har noe med signalet som gis når du setter inn nøkkelen. 

snakk om "tilfeldighet" bilen bare daua på hjem fra jobb, første gang det har hendt, men startet fint etter på, fant du ut av probleme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår