Gå til innhold

Sliter bigtime

Ranger emnet


Jatto

Anbefalte innlegg

Har en 2006, Grand Vitara 2, 1,9ddis. 

Har nå skiftet:Glødeplugger, turbo, egr, turbotrykksensor, turbotrykkomformer, vakuumyrykksensor, sjekket slangene til dpf., katalysator og syrerenset dpf. Like fullt kommer sikk/sakk lyset på etter litt kjøring og bilen går i nødmodus. Begynner å gå tomm for tålmodighet, entusiasme og penger..... 

HJELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet etter feilkoder på verksted, det siste verkstedet sa de hadde lånt en suzuki feilsøker, der sa de at katalysatoren ikke gjorde jobben så jeg måtte bytte den. Fikk tak i en brukt en, slettet feilkoder og da gikk den fint i 2 dager før lyset kom på igjen. Verkstedet tok den inn igjen og renset dieselpartikkelfilteret med no syrevask. Det så ut som olje når de helte ut av det. De sa også at den feiltenner på nr. 2 og trodde det kanskje var en glødeplugg. Har ikke fått sjekket det ennå. Da jeg skulle hente bilen daua den 6 ganger før jeg kunne kjøre ut på veien og den rista ganske kraftig. Gikk greit å kjøre hjem ca 1,8 mil parkerte den hjemme. Satte meg inn i bilen neste dag, vei om nøkkelen og der var lyset igjen!! Ringte verkstedet og fortalte at lyset var på igjen og han svare at da visste han ikke mer, han måtte undersøke litt og der står jeg idag, med en bil i nødmodus igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres rart ut. Jeg har sett tilfeller hvor folk bare bytter å bytter uten å faktisk vite hva som er feil. Det er faktisk en fordel å dra til folk som kan disse bilene. Regner med det ikke er merkeverksted du har vært på? Uansett, så pleier det alltid å være en grunn til partikkelfilter tetter seg. Hjelper lite å rense osv hvis du ikke fikser grunnen til at det tetter seg. 

Les av feilkoder, og fortell meg hva disse er så kan vi se hva vi finner ut av? 

Kommer lampa bare ved oppstart eller går den i nødmodus osv når du presser den, og lampe tennes mens du kjører?

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig erfaring med suzuki her i distriktet, de hadde en kar som var dyktig men han har sluttet, siste gang jeg snakket med dem og spurte om å lese av feilkoder og feilsøking sa de at de tok 1000,- for å lese av feilkoder og skulle de begynne å feilsøke ble det fort dyrt. De tok 1769,- for en kontakt til ny egr og det mente de ikke var dyrt i det hele tatt. Han som har sett på bilen sist, var tidligere verksmester på suzuki i Sandnes men han har ikke funnet ut av no mer. Men jeg skal få lest av feilkodene igjen å poste de her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at 1000kr for å lese av feilkoder er da ingen upris? Det er mindre enn det de tar på andre verksteder i distriktet her. Kan ikke forvente at de jobber gratis heller. Og ang egr kontakta så stemmer det at den må byttes/bygges om. De kan vel heller ikkenoe for at den må byttes, da dette er noe fabrikken har kommet med. Og om prisen er høy eller ikke skal ikke jeg gå inn på. Men dessverre er det slik at man må betale for at folk skal feilsøke på bilen din på verkstedet. det er spesielt vanskelig når bilen kanskje ikke er verdt så mye lenger heller. 

Men hvis du får lest av feilkoder nå så skal vi se hva vi finner ut. :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår