Gå til innhold

Baklys får ikke strøm

Ranger emnet


bjorntor

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

Nå har jeg et problem jeg ikke vet å finn ut av, har prøvd det jeg greier å komme på men nå må jeg ty til ekspertisen. 

 

Har en 2012 Outlander med LED-baklys. Venstre baklys virker, men høyre vil ikke lyse. Da snakker vi om kjørelyset, bremselyset virker som det skal. Kjørelyset virker når jeg prøver selve baklyset på venstre side, så LED-pærene/kortet er i orden. 

Når jeg måler kontakten som går på lampen får jeg bare utslag på 2,3V. Målet jeg venstre side, får jeg 12V, så driftstrøm skal være 12V. 

Bilen har hengerfeste, der jeg heller ikke får lys på hengerkontakten. Dette sier meg at hengeren får lys fra høyre lyskurs . Før hengerkontakten på bilen sitter det en slik boks: https://goo.gl/images/Fbp1eQ

På pin 58R på denne boksen måler jeg også bare 2,3V.  

Har sjekket alt av sikringer, både i motorrommet og inne i bilen under rattet. Finner ikke sikring som går spesifikt på baklysene delt venstre/høyre. Bilen har xenon-kjørelys, det må trolig derfor være annen kurs på baklysene. 

Men jeg står fast. Noen smarte hoder der ute som kan se for seg hva dette kan være? 

Alle tips mottas med stor takk! Vipser gledelig 500kr til den vet å løse dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hadde samme problem men fant ut av det. Dette er en gammel post så du har vel fått ordnet det nå. I tilfelle noen andre skulle ha samme problem og får opp dette når de Googler kan jeg gi et tips om hva det kan være.

Dette kan høres veldig rart ut, men sjekk lyspæren i hanskerommet! Det er en liten T5 pære montert oppe rett bak lokket i en skrusokkel. Om det ikke er lys i den, bytt den. Da kan det veldig godt hende du også får lys bak. Jeg tror ikke de er seriekoblet, men er heller en bug i elektronikken på de Outlanderene.

Alltid kjekt med biler.   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 7 months later...
  • 1 month later...
På 1/23/2020 den 7:03 PM, JorgenF skrev:

Hadde samme problem men fant ut av det. Dette er en gammel post så du har vel fått ordnet det nå. I tilfelle noen andre skulle ha samme problem og får opp dette når de Googler kan jeg gi et tips om hva det kan være.

Dette kan høres veldig rart ut, men sjekk lyspæren i hanskerommet! Det er en liten T5 pære montert oppe rett bak lokket i en skrusokkel. Om det ikke er lys i den, bytt den. Da kan det veldig godt hende du også får lys bak. Jeg tror ikke de er seriekoblet, men er heller en bug i elektronikken på de Outlanderene.

Alltid kjekt med biler.   

Hvor sitter denna sånn eksakt da? En 2011-modell er kanskje annerledes?🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår