Jump to content

Lekkasje servo-olje

tombre
 Share

Recommended Posts

Honda Cr V bensin 2004 mod. Lekkasje/svetting av servo-olje der slangen er koblet på røret (helt i bunn) som går opp til påfyllingstanken. Hvordan er disse slangene festet?  Presspasninger eller slangeklemmer?  Er dette greit å skifte selv?  Kan se ut som det har kommet servo-olje på foringen som som ligger rett under.  Vet ikke om det har noen sammenheng, men har fått en knirkelyd høyre side foran når jeg kjører sakte og i fartsdumper (dette pleier å være dårlige Foringer eller fjærbenslager).  Kanskje gummiforingen ikke har tålt oljen.  Nivået på servotanken er ennå over minimum. Kan foreløpig ikke se noen flekker på bakken/snøen, så det er ingen stor lekkasje. 

Noen tips om andre steder enn Honda som selger servoslange/kobling?  Noen som har gode råd å gi?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By CLK 61
      Jeg har ikke hatt Mercedes før. Har kjøpt meg en 99 mod CLK2.0(136hk)Automat.
      I forkant av Automat kassen sitter en plastposer på høyre side,som det går to ledninger gjennom,inn i selve kassen. Der lekker det mye olje. Pluggen virker løs. Noen som vet hvordan man får festet denne og tettet lekkasjen?
    • By Jorg1g
      Hei
      Jeg har en Opel insignia 2009 modell hvor det lekker vann inn i bagasjen. Det samler seg i hjulbrønn. Jeg har klart og lokalisere det kommer fra høyreside i bagasjerommet. Noen som har hatt dette problemet? 

• By Doritole
      CF425675-5D93-405A-B87C-1D398A04128D.MOV 704AD09A-44E6-4904-B67F-FC97654662B2.MOV
    • By kenthrr
      Jeg sliter med vann i bagasjerommet på min grand vitara 2008.  Det er mye fukt og til tider en del vann i høyresiden i basgasjerommet (den siden som hengslene står på) , merket at det var fuktig i filten under matta så jeg rev den opp litt for å prøve å tørke ut litt men det kommer stadig nytt vann inn.  I løpet av vinterferien så har det kommet masse vann inn, sikkert fra snøsmelting, og lagt seg under luka i midten i brønnen der jeg har varselskilt osv.
      Er det noen her på forumet som har hatt lignende problemer og som kanskje kjenner til hvor det er vanlig at det oppstår vannlekasje?

• By markz
      Har vært litt på og av hvor mye kjølevannet har lekket, men nå er det såpass at det virkelig burde bli gjort noe med ettersom det tømmes raskt. Når bilen har stått ser man en fin liten dam på førerside foran. Ser ut som det drypper drypper fra den brune sirkelen ca midt på bildet (Usikker på hva denne delen heter).
      Problemet forverret seg etter jeg tømte kjølevannet da jeg byttet termostat, men ser ikke ut som det er noe vann rundt der den sitter. Også mulig det er mer lekkasje nå som det er kaldt (?) 
      Setter stor pris på all hjelp!!

• Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy