Gå til innhold

bilen vil ikke starte, verksted finner ikke feilen.

Ranger emnet


zangief11

Anbefalte innlegg

på de siste 40 gangene jeg har starta bilen så har jeg hatt problemer 3 ganger med å starte motoren.

 virker ikke å spille noen rolle om bilen ikke har vært brukt på 1 døgn, eller 10 minutter. Heller ikke om den har vært i garasje, eller stått ute. Når jeg vrir om tenningen så hører jeg at motoren prøver å starte, uten at den vil starte, og noen ganger så er det nesten så at motoren starter. Men uten at den helt kommer i gang.  Idag starta den på første forsøk etter å ha vært av i ca 1 time, men så stoppet den av seg selv  2 sekunder etter at jeg starta den, og etter det fikk jeg ikke start på den igjen.

 

Jeg har prøvd å vri om tenninga og starte mange ganger på rad, med og uten gass. ( den reagerer ikke noe mer når jeg tar inn gassen), jeg har prøvd å la den stå å hvile lenge (20 min og halvtime) før jeg prøver å starte den igjen, uten hell.  Og så plutselig etter å ha prøvd kjempelenge så kan det plutselig starte..    Sist gang kom naf og prøvde med en startbooster på batteriet, og etter 3-4 forsøk så starta bilen. om det var tilfeldig eller ikke, det vet jeg ikke. han sa at batteriet mitt var bra.

Jeg har vært på verksted med bilen, og de sa da at det var veivsensoren ( før de bytta veivsensoren så prøvde ikke motoren å dra i gang i det hele tatt), men etter de bytta veivsensoren så har altså problemet endret seg litt. De finner nå ingen feil med bilen når de tar diagnose..

 

Noen forslag til hva det kan være?

 

dette er en skoda octavia 2003-modell, bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å gi deg noe konkret her. 

Man må finne ut hva som mangler (gnist/bensin) og hvorfor. Diagnose hjelper ikke alltid, man må ofte feilsøke på tradisjonell måte, men idag er det ikke mange vanlige mekanikere som kan feilsøke ordentlig.

Sjekk om den får gnist, får den det gå videre til bensin, sjekk om pumpe går og hva trykket er. Sjekk så om dyser åpner. 

Hvis overnevnte er på plass skal den starte. Hvis gnist mangler, måneder sjekkes hvorfor - avhengig av hvilken motor du har så kan du ha coil pack eller coil om plug. Sistnevte er vanskelig og feilsøke uten utstyr. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår