Gå til innhold

Bremsepedal synker

Ranger emnet


tezer71

Anbefalte innlegg

Hei har en mk3 1.9d som jeg var på eu kontroll med og fikk en feil,

og det var att bremsepedalen synker sakte inn,da motor går,

har byttet hovedsylinder bremseslanger luftet etter alle kunstens regler,er ikke abs på denne bilen men fortsatt helt lik,er hard og fin da motor ikke går,men da den går

så synker pedalen sakte inn ,er ingen lekasjer og se noen stand hverken av meg eller naf der dem tok kontrollen,noen som har ett tips på hva dette kan være ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synker pedalen til bunns? Sikker på at all luft er ute? Har flere ganger erfart at lufting på gamlemåten ikke klarer å fjerne all luft. Dersom ja, enten internlekkasje i hovedbremsesylinder eller lekkasje på en krets, sistnevnte bør kunne ses.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ikke helt til bunns,men da motor går så siger den veldig sakte inn

har jo bytta til helt ny hovedbremsesylinder,skifta og gått over slanger sett veldig nøye

på lekasjer,både av meg og dem på naf,og lekker ikke noe,veskenivået er jo hele tiden det samme

og er bare da motor går,da bilen er skrudd av er den helt fin,ikke noe problemer med normal bremsing og ikke noe på utslag på bremsetest

har til sammen lufta ca 1 liter på hvert hjul,både på gamle måten og trykk fra vesketanken,

men akkurat det samme uansett hva jeg prøver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom pedal ikke synker til bunns så kan nok lekkasje elimineres. Står da igjen med hovedbremsesylinder eller luft i systemet. Siden hovedbremsesylinder er ny så er det lite trolig den. Har du åpnet lastventilen ved lufting? Om ikke kan det være du får for lite strømning til at luft kommer ut.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår