Gå til innhold

Vw E189 software oppgradering

Ranger emnet


sifi

Anbefalte innlegg

Hva synest dere andre sharan eier om E189 oppgraderingen til Vw? Min historien....jeg har en VW sharan 2014 model som jeg fikk innkallelse til oppgradering på, fikk flere mailer med innkallelser men hadde ikke tid til dette i denne perioden, til slutt kom det en mail som indikerte / truet med at jeg ikke ville få bilen gjennom neste EU kontroll uten oppgraderingen. Ordnet da tid og leverte bilen inn og fikk den igjen samme dag...måtte selv ordne meg med skyss frem og til bake til jobb den dagen. Så gikk det 3-4 uker og bilen lyster gult på feil i dashbordet på  eksos anlegget / katalysator, feilsøket selv feil koden og fant ut at den rapporterte problemer med ERG ventilen. Bestilte tid hos lokalt verksted og leverte bilen inn en fredags morgen....verkstedet sleit med å finn ut av feilen og fikk under tvil ha bilen lørdag og søndag...den virker da daff og ikke helt iorden. Mandagen leverte jeg den inn igjen og fikk ingen beskjed om at de trengte og ha den til neste dag....så måtte snu og gå hjem igjen uten bil mandagen. Tirsdagen er bilen ordnet og får beskjed om at de har byttet ut eksoskjøleren. Jeg blir skeptisk til forklaringen om at det var "tilfeldig" og kunne ha skjedd når som helst...og etter spørsmålet om dette kan skje igjen med ny software så blir dette avfeiet med at den nye har mye større kapasitet og  det dermed ikke skal kunne skje. Burde ikke denne da ha vært byttet med engang ? hva med andre som de ikke bytter denne på ?.. må de betale dette selv når det "tilfeldigvis" skjer etter garanti perioden er utløpt ?  Det hører og til historien at jeg må inn i gjen og få sjekket ut en rasle /knurre lyd som kom etter byttet, da fikk jeg lånebil. Fikk i dag en mail med en spørre undersøkelse ifra VW om hva jeg synest om verksktedet / forhandlere lokalt som hadde gjort jobben....ingenting om hva jeg synest om VW sin måte og behandle deres design feil / tekniske løsning på...kjente jeg ble mektig irritert for en arroganse... . Har og blitt kompensert med 3 x 10l med adblue....tilsvarede hva jeg kan gå på swedol og kjøpe for 70 kr + mva. latterlig....møller tar forresten 700kr for de samme 10 literne skal du ha service på bile og de fyller... Hva har dere andre Vw eier erfart under E189 oppgraderingene deres ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår