Gå til innhold

Mulig problem med multitronic girkasse(?)

Ranger emnet


Audi2001

Anbefalte innlegg

Hei.

Var ute og kjørte litt i går med min Audi A6 2007 2.0 TDI. Merket plutselig at bilen begynte å riste når jeg gasser. Når bilen er varm, rister bilen alt for mye, og det føles nesten som om bilen "bremser" mens jeg kjører. Når den er kald rister den ikke så veldig mye, men etter å ha kjørt litt så begynner denne ristingen igjen. 

Jeg har en mistanke om at det har skjedd noe med girkassen. Har dog ingen varsellamper som lyser. 

Har dere noen idé om hva problemet kan være, eller har dere opplevd noe lignende selv? 

Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Audi2001 skrev:

Hei.

Var ute og kjørte litt i går med min Audi A6 2007 2.0 TDI. Merket plutselig at bilen begynte å riste når jeg gasser. Når bilen er varm, rister bilen alt for mye, og det føles nesten som om bilen "bremser" mens jeg kjører. Når den er kald rister den ikke så veldig mye, men etter å ha kjørt litt så begynner denne ristingen igjen. 

Jeg har en mistanke om at det har skjedd noe med girkassen. Har dog ingen varsellamper som lyser. 

Har dere noen idé om hva problemet kan være, eller har dere opplevd noe lignende selv? 

Alle tips mottas med takk.

Holdt oljeskiftene på kassa?  Senest hver 60.000 km for automat / 80-100.000 km for manuell

 

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår