Jump to content

Nissan xtrail

johnass
 Share

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By sondresteenh
      Jeg har problemer med AC i min Peugeot 308, 2007-modell. Kan først nevne at jeg har særdeles lite peiling på bil.
      Problemet er at jeg ikke får varm luft(som er ganske kjipt nå i kulden), i tillegg er det umulig å «styre» blåsingen. Med dette mener jeg at det f.eks ikke er mulig å skru av blåsing når bilen er i gang. Det er heller ikke mulig å justere opp og ned, eller få skikkelig gang på frontruta. 
      Jeg har sjekket kjølevæske(som så skitten ut) og sikringer (som ser greie ut). 
      Har noen peiling på hva som kan være galt? Er det bare å levere inn på verksted eller er det noe jeg kan gjøre selv? 
      På forhånd takk for all hjelp :)
    • By Ole Magnus
      Hei!
      Jeg har et problem med min baleno 2000 model. Bilen er en 1,6 liter og den koker. Spurte en kompis tidligere og han sa at dersom den øvre og den nedre slangen på radiatoren har forskjellig temperatur er det vannpumpa som er gåen. Så jeg bestilte ny vannpumpe og gikk igjennom et rent helvete for å skifte den. Vannpumpa er skifta og problemet består. Hva annet kan det være? Av andre nyttige opplysninger kan det nevnes at de to slangene som går inn til varmeapparatregisteret er kalde, like kalde. Selv om den øverste radiatorslangen er glovarm. Kan det være termostaten som er problemet? I såfall føler jeg meg jævlig dum etter å ha brukt flere timer på å skifte vannpumpe.
      Mvh. Ole Magnus
    • By EivindOh
      Hei,
      Starte med at jeg har ekstremt lite peiling på bil.

Skal dette være slik?  Eller skal denne være festet helt sammen?
      (bildeopplasteren her ville ikke virket så trykk på linkene for å se bildene)
      https://ibb.co/i96i6R
      https://ibb.co/n1MuD6
      https://ibb.co/kosefm
      https://ibb.co/ns5Mt6
      Har nå hatt bilen inne på merkeverksted 2 ganger da det kommer mye lyd fra motorrommet (dure/riste lyd).
      Jeg ga beskjed første gang at jeg trodde det noe løst feste eller lignende da motoren rister voldsomt. De fant ingen feil i festene, festet litt skruer og justerte noen slanger i motorommet.
      Fikk beskjed at motoren på biltypen har en del risting (Ford Fiesta 2013 modell). Jeg har hatt bilen i 4 år og det har ikke vært så mye risting  tidligere. De sa da at de kunne sjekke noen fester under gir osv. om jeg ønsker, men at de ikke kan se det uten å skru av litt ting. Å sjekke dette ville komme på rundt 4000kr. Noe jeg sa nei til.
      Kjørte hjem og la merke til at lyden var litt bedre så var litt beroliget. Helt til jeg skrudde på klimaanlegget. Tar en venstresving også slår vifta og bråker som tidligere. (Dette starter alltid når jeg tar en venstresving med klimanlegg på) har jeg det av eller kun kjører fremover/til høyre så starter ikke "Slaglyden" fra viften før første venstresving kommer. Men er mer ristelyd fra motoren enn normalt hele tiden.
      Jeg kjører inn igjen til verkstedet dagen etter, gir beskjed at det rister enda mer enn normalt fra motorrommet og at hvis de tar en venstresving med klimannlegg på så begynner viften også og "slå" voldsomt og da bråker det hvertfall.
      De testet de bilen i 2 minutt og sa at jeg måtte skifte hele viften til 3000kr. Jeg sier jaja bestill en time litt frem i tid og tenker jeg skal se litt nærmere selv.
      Jeg kommer hjem ser i motorrommet igjen og legger merke til at hele motoren beveger seg mye og spesielt ved dette området av bilen som jeg stusser litt på (bilder). Hele motoren virker å bevege seg/riste en del frem/bakover som gjør at hele fronten med vifteparti osv. rister helt enormt.
      La merke til at motoren ser ut til å riste spesielt mye på denne siden av bilen ved dette her (bilder)
    • By Jens123
      Min bil: Audi a4 b6 2003, 1.6l bensin

Temperaturmåleren i dashbordet virket ikke, så på lørdag byttet jeg tempgiver (g62) (kjøpt på mekonomen), i tillegg byttet jeg tempgiverhuset, da det ikke var helt tett. 

Da jeg hadde montert alt tilbake, og byttet kjølevæske, startet jeg motoren. Da begynte viften å gå for fullt, og selv etter jeg hadde stoppet motoren så fortsatte den å gå i 6-8 minutter før jeg måtte dra ut strømkabelen til viften. Tempmåleren i dashbordet virker fremdeles ikke...
      Hva er galt??

Fikk feilsøkt litt og fikk opp DTC-kode: 166502

(fikk også opp 16804 og 18080, men disse forsvant når jeg "slettet" de)

Jeg kom forøvrig over en liten sensor?? Som var festet på/under termostaten. Det var ordentlig sprø, og nærmest smuldret opp da jeg tok på den, tydelig at den sikkert bør skiftes, men jeg aner ikke hva den er til! Kan den ha noe med viften å gjøre? takker for alle svar!

Takker for all hjelp!

Bilde av sensoren jeg fant:

• By Anstein
      Har en VW california 2008 modell. Har problemer med at en vifte eller lignende starter av seg selv når bilen står parkert. Sist dette skjedde var det 30 minusgrader ute. Følgen er selvsagt at batteriet tappes og ødelegges. Selv om batterilader er tilkoblet konstant klarer den ikke å forhindre dette
  • Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy