Gå til innhold

Dårlig drag i passat

Ranger emnet


audi 100 quattro

Anbefalte innlegg

Hei, da har jeg fådd et problem med min passat 2001 mod 1.9 tdi. Det som skjedde var at jeg var ute og kjørte, hadde kjørt så si hele dagen og med tung henger tidligere den dagen. På vei hjem så kjørte jeg i 80sona så jeg holdt 80kmt jevnt, så plutselig så var motorkravta helt borte, den gikk fortsatt men var VELDIG dau. Skulle stoppe den for og så starte den igjen, da gikk turtallet på max 1500rpm måtte gjenta dette 4-5 ganger for at turtall skulle bli normalt, men bil fortsatt like dau og turbotrykk er borte så jeg bytta n75 ventil så kom turbotrykk tilbake, men ikke noe sprekere da heller. prøvde å kjøre en litt lengere tur etter alt jeg har bytta og rengjort så sluttet turbon plutselig å lade igjen helt til jeg skrudde bilen av og på.. så lurer fælt på hva det kan være.. 

Alt jeg har sjekka og byttet:

-n75 ventil er byttet, map sensor er rengjort, alle trykkrør og trykkslanger er sjekket for lekasjer, EGR ventil er rengjort og plugga ut, turbo har ikke mere slakke en normalt, vacuumtest med vacuum pumpe ingen lekasje i vacuumslanger, diagnose med vag-com er tadd og fikk feilkode: charge pressure control :negative deviation (p1556)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en til å starte bilen samtidig så du følger med på wastegate, synker den ikke helt inn kan den være dårlig og ikke holder vakum eller slanger er dårlige og utette.

men som sagt kan det også være treghet inni turbo som gjør at staget ikke beveger seg,ta isåfall av staget fra turbo og se om det da glir helt inn ved start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du fortsatt ikkje opp turtall?

Visst så kan det være tett katalysator, ta av downpipen å kjøre en runde å sjekk om den e likedan.

Vært borti et par ganga at katalysatora tette se. Kansje laus innmat i den. prøv å riste å høre om de skrangla.

X Vw santana cl 84

X Opel omega 2,5 95

Borgward isabella 1960 Total restaurering

Opel Omega 2.5manuell cd 95

Peugeot 406 svti 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår