Gå til innhold

Problemer med Lyshøyderegulator??

Ranger emnet


PyroR

Anbefalte innlegg

hei, va på servis med biln idag og fikk vite at den ene lyshøyderegulatoren ikke funkert så ene lyset lyser rett ned i bakken. dem viste ikke mye om dette å trudde jeg mest sannsynlig måtte bytte hele lykten... koster 5000... noen som vet kor man kan få taki en regulator eller hva typsike feil med den er? har vært sånn ei good stund egentlig.

Skoda octavia 2002 L&K med Orginal Xenon lykter - Denne lykten (http://www.superskoda.com/octavia-i/headlights/skoda-octavia-01-07-facelift-oem-hid-d1s-xenon-headlight-right )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr ikke nødvendigvis defekt lykt, det krever noe feilsøk først.

Det første jeg ville gjort var å lese ut feilkoder, det er en grunn til at den har kjørt lampa i bunn.
Kjør deretter en grunninnstilling og juster lysene.
Hvis den ene fortsatt peker rett ned eller ikke lar grunninnstilling gjøres ville jeg forsøkt å aktivere høydejusteringsmotoren.
Beveger den på seg da kan det være stillingsføleren som er defekt (sitter vel i motoren uten at jeg skal si det for sikkert) 
Skjer det ikke noe så er nok motor defekt. Denne regner jeg med kan skaffes løst. 

(Alt overstående må gjøres med diagnose)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, opel astra skrev:

Defekt nivåføler byttes en enkel jobb sitter bak hjulet, du ser den lett når du tar av hjulet på bilen ved lenkearmen.

Hadde det vært nivåføler hadde den kjørt begge lampene i bunn. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Betyr ikke nødvendigvis defekt lykt, det krever noe feilsøk først.

Det første jeg ville gjort var å lese ut feilkoder, det er en grunn til at den har kjørt lampa i bunn.
Kjør deretter en grunninnstilling og juster lysene.
Hvis den ene fortsatt peker rett ned eller ikke lar grunninnstilling gjøres ville jeg forsøkt å aktivere høydejusteringsmotoren.
Beveger den på seg da kan det være stillingsføleren som er defekt (sitter vel i motoren uten at jeg skal si det for sikkert) 
Skjer det ikke noe så er nok motor defekt. Denne regner jeg med kan skaffes løst. 

(Alt overstående må gjøres med diagnose)

har diagnose verktly men ikke tilgjengelig...

grunninnstilling og juster lysene.?  vet ikke kordan man justerer lykene på biln.... sånn egentlig...

skal prøve å bevege på lykta å se om det er bevegelser inni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår