Gå til innhold

Sentralås problemer

Ranger emnet


PyroR

Anbefalte innlegg

hei,

har et problem med skoda octavia 2002 en min...

jeg skulle ut en tur med biln min idag, låsete opp biln med fjernkontrollen og bil åpna å alt, med så låste den igjen( under 1 sekund etter) fikk så bytta batteri i kontrolleren men hjalp ingenting. nu står bil å låser seg selv om åå om igjen, sikker vært 5-10 sekund . nesten umulig å komme sæ inn i bilen nu fordi den altid e låst å har ikke så velidg lyst å åpne

Tokk 2 små videioer:

her sår biln å jeg gjør ingenting: https://vimeo.com/240901742

Her prøver jeg å pne bilen med kontrolleren:https://vimeo.com/240901822

(funka ikke å legge dem til så ble link)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ blir åppgitt. D e fan itj lætt å førstå ke du snakk åm når du skriv dialækt :( SKRIV NORSK!

Hvorfor ikke skrive som du lærte på skolen slik at vi kan forstå deg - og muligens hjelpe? Kan være problem med brytere i låsekasse, men blir kun gjetting når vi ikke vet det minste om hvilken bil eller årsmodell det gjelder, samt sliter med å forstå problemstillingen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, nå ble det en hel del bedre ;)

Som jeg skrev, kan skyldes feil på mikrobryter(e) i låsekasse, ser andre som har lignende problem inkluderer feil på ledningsnett mellom A-stolpe og førerdør.

https://www.briskoda.net/forums/topic/149920-central-locking-self-locking/

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... kom langt med det innelgget du sende, neten samme problem... MEN... fant ut at biln mit tar inn vann en plass med bagasjerommet som rett å slett drukner elektronikken, va sikkert en halv liter vann i det lille rummet bak hjulbuen nedfor baklykta....kjente opp gjennon D stoplen å va pesse vått...

har du noen goode tips til hvordan jeg kan finne ut hvor det kommer vann inn? Det er vanskelig å komme til.

Tenkte kanksje å sende inn røyk å se kor det kom ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann? Spylervæske? Les videre i linken jeg postet, der står det hva feilkilden er, og hvor den er.

As for the root cause - i.e. the washer fluid leak - that was due to the join in the pipe having popped apart, but not quite parted fully. Regardless, it was enough to cause it to leak. 

If you remove the wheel arch carpet you will find a black box and three connector blocks. The wash wipe pipe has a crude connection part directly over the box which comes apart and gives your electrics a nice wash.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår