Gå til innhold

Straight pipe

Ranger emnet


johannth1

Anbefalte innlegg

Lurer på å bygge straight pipe på bilen. Har bare et par spørsmål siden jeg kan egentlig ingen ting, og alt jeg kan ser på som regel på youtube videoer eller leser meg opp. 

Regner vel med at jeg bruker Biltema sine rør, men spørsmålet er da, kan jeg bruke denne (Link) til å sveise rørene sammen, eller er den for "svak". Vet at det ikke blir veldig pent, men hovedsakelig så skal det bare ikke lekke. Har null erfaring med sveising eller bygging av eksos. Tips/råd? Har ikke sånn veldig mye penger å bruke på dette. Har egentlig bare lyst til å sjekke ut om lyden hadde blitt noe bedre, eller om det høres bare dritt ut.

plz ignorer skrivfeil osv.. :)) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Jo tynnere metall, jo verre å sveise. Har du null erfaring med sveising så tren deg på noe annet før du begynner på eksos. Kjøp gjerne rørbiter og tren på de, når du vet hva du driver med kan du begynne på bilens eksos ;) Husk at skjøter kan fikses med eksosskjøter som ikke krever sveising. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-ovrig/Skjoteror-2000018900/

 

Hva gjør du når du kommer i teknisk kontroll? Med rakrør?

 

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Quattro73 skrev:

Hmmm. Jo tynnere metall, jo verre å sveise. Har du null erfaring med sveising så tren deg på noe annet før du begynner på eksos. Kjøp gjerne rørbiter og tren på de, når du vet hva du driver med kan du begynne på bilens eksos ;) Husk at skjøter kan fikses med eksosskjøter som ikke krever sveising. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-ovrig/Skjoteror-2000018900/

 

Hva gjør du når du kommer i teknisk kontroll? Med rakrør?

 

 

Den er grei, høres kanskje ut som det beste å gjøre, altså å prøve meg frem på andre ting først. Har sett på skjøte rør før, men hver gang jeg har søkt de opp finner jeg bare personer som har prøvd på dette. Så ender det opp med at eksosen lekker. Har ikke tenkt til å skjære i stykker den gamle eksosen. Bare ta den av, legge den til side. Også bytte tilbake før teknisk kontroll ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lag med eksospasta på før skjøt monteres og det blir tett. Er en smal sak å sveise eksos, når man vet hva man driver med. Har selv sveiset mye eksos med pinneapparat, da må man være ekstra forsiktig ellers brenner man bare hull i rørene. Med MIG som du linket til er det mye enklere, få noen (som kan sveise) til å stille inn apparatet for deg, samt gi tips til sveising, så kan du trene i vei :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Quattro73 skrev:

Et lag med eksospasta på før skjøt monteres og det blir tett. Er en smal sak å sveise eksos, når man vet hva man driver med. Har selv sveiset mye eksos med pinneapparat, da må man være ekstra forsiktig ellers brenner man bare hull i rørene. Med MIG som du linket til er det mye enklere, få noen (som kan sveise) til å stille inn apparatet for deg, samt gi tips til sveising, så kan du trene i vei :)

Ja vel den er grei, takk for tipsene. Men 90A er ikke for lite til å sveise de rørene tenker du? Burde jeg kjøpe noe større? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår