Gå til innhold

Startproblemer Mercedes E240 w210 Modell 1999

Ranger emnet


Roger Amundsen

Anbefalte innlegg

Problemet med bilen er at den ikke vil starte. Når jeg setter i nøkkelen og vrir om så går den til start, men vil ikke starte. Det elektriske virker og batteriet fungerer. Testet så med startgass, og etter noen minutter fikk jeg bilen til å starte. Den gikk i ca 1 uke så fikk jeg det samme problemet med at den ikke ville starte selv om det elektriske og batteriet virket. Jeg fylte så på med startgass igjen og den virket, men gikk kun 1 uke så fikk jeg det samme problemet igjen. Dette gjentok seg flere ganger.

Bilen ble sendt på verksted og ny bensinpumpe og bensinfilter ble byttet. Bilen startet og gikk ca 1 uke for så å få det samme problemet igjen. Sjekket om det var bensin som sirkulerte i maskinen, men det var ikke bensin i bensinrøret. Prøvde på nytt med startgass og da startet bilen. Kjørte i ca 1 uke så fikk jeg startproblemer igjen. Da bestemte vi oss for at de på verksted koblet en egen «starter/kobler» direkte på bensinpumpa med egne sikringer og rele hvor bensinpumpa ble satt i gang idet jeg vrir på tenningsnøkkelen. Nå fikk vi startet bilen, men fikk startproblemer igjen etter ca 1 uke.

Nå sjekket vi om det var bensin i bensinrøret som sirkulerer rundt maskinen. Det var bensin i bensinrøret. Vi skrudde opp den ene tennpluggen for å teste om det var knist i den, og det var det. Det vi så var at det var stor avstand mellom midt elektroden og side elektroden, samt at tennpluggen var tørr. Tennpluggene har ikke vært skiftet på flere år. Det kan virke som om bensin ikke kommer til tennpluggene da tennpluggen vi skrudde ut var tørr.

Vi foretok også en diagnose (full systemskann) av maskin og det elektriske anlegget, men fikk ikke noen feilmeldinger som kunne si noe om hvorfor bilen ikke starter. Den eneste feilmeldingen vi fikk var «Startsperre – FIS» hvor beskrivelsen på feilmeldingen var «B1010 Spenningsmating lav». Vi koblet av datakabelen til dataen og bilen for deretter å koble til igjen for å kjøre en ny diagnose. Denne gangen fikk vi ikke feilmelding for «Startsperre – FIS» som vi fikk i den første diagnosen.


Data om bilen er: 

MERCEDES-BENZ E240, Personbil, 1999 modell, Bensin, 6 sylinder, E-class 210 Motorytelse/effekt 125.00 KW (170 HK).
Registreringsnummer NF 10174, Kilometerstand 261 000
Understellsnummer WDB2100611B016673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår