Gå til innhold

Subaru forester 2010 d

Ranger emnet


Heyguys

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Subru Forester 2010 d.

Her om dagen fant jeg ut at stramme hjulet driver å rister og giniser i blokket.(tror det heter motor blokk.) Jeg hører at risting av strame hjulet er bare sånn, men tror ikke den skal gisse og slitte hjulet. Aner ikke om den skal være sånn heler . Har dere noe peiling på hvorfor den er sånn?? Og når bilen går på tomgang, lagt merke til at ac pumpe stoper og går og lager type lyd som trykke slipper ut hvis dere skjønner hva jeg mener da. Skal de også være sånn?? 

Jeg har helt noe annet spørmål også. Jeg tenker å olje behandle bilen selv. Noe anbefaling av olje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cossiewonka skrev:

Hei:)

Regner med at AC kompressor er drevet av samme reim hvor stramme hjulet er løst...

Mangler det noe bolter på strammehjul? Eller er de løse? 

Om ikke;

Bytt strammehjul og reim! 

Så at skruen som holder stramme hjulet er liksom skrudd sjevt. Når jeg ser stramme hjuletover fra så ser det ut som skruen er skrudd sjevt. 

Må man løsne/ta ut stramme hjulet for å skifte ac kompressor ?? 

Takk for svaret forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har du nok problemet der. Sannsynlig at gjengene er ødelagt da. Og må gjenges opp på ny

Er som regel en strammeskrue som man løsner for å få slakket reima nok til å ta den av. Skal ikke behøve demontere hele hjulet. Noen er også utført med en arm som står i spenn, men regner med du har typen med en holdeskrue/bolt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, cossiewonka skrev:

Ja, da har du nok problemet der. Sannsynlig at gjengene er ødelagt da. Og må gjenges opp på ny

Er som regel en strammeskrue som man løsner for å få slakket reima nok til å ta den av. Skal ikke behøve demontere hele hjulet. Noen er også utført med en arm som står i spenn, men regner med du har typen med en holdeskrue/bolt?

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener med en type med holdeskrue/bolt. Stramme hjulet på min er type sånn arm med hjul på som strammer reima. Det virker som rett over skruen så har det 15m bolt som er på stramme hjulet . Tror man kan sette på en fastnøkkel og bikke stramme hjulet til siden ? Og bytte reima ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår