Jump to content

Problem med Sub

Rate this topic

Gutten med E34
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg har problemer med at subben min kutta helt ut når jeg cruisa ned til Sørlandet for litt siden.. spilte ikke noe særlig høyt igrunn og plutselig så kutta den helt.

Det kommer innimellom et lite dunk fra den når jeg spiller musikk men ikke noe mer. Har skjekka at alle kabler etter brudd men de er hele, har god jord og god pluss, sikringer og alt er helt og det lyser i forsterker.

Tok ut elementet av kassa for trodde kanskje det var en kabel som hadde hoppet av men det var det heller ikke. Er en ukjent Pioneer 12" og en Kicker forsterker jeg har.  Noen som har en løsning? 

• 1 month later...

Fram med multimeter og mål. Mål spenningen inn på forsterkeren (motor igang), først uten stereo på, så med stereo på. Er det noen forskjell? Skru ut elementet og koble fra ledningene, ohm mellom pluss og minus, hva måler du der?

Hvor er forsterkeren jordet? Hvor tykke kabler bruker du? Har du oppgraderte kabler mellom dynamo og batteri, og oppgradert jording mellom karosseri/motor/batteri?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Loffen2020
      Hei! 

Første gangen jeg legger ut innlegg her så vær grei og bilforum generelt, om det er feil side vær snill og gi meg hint om hvor jeg bør ta veien videre.
      ser det er mange bil interesserte her og lest utrolig mye bra her! Ofte her jeg har funnet veien igjen og igjen når jeg har lurt på noe og nå er intressen min for bmw blitt såpass stor at jeg ikke klarer dy meg lengre. 

Så spørsmåle(ne) er til dere som har peiling og som har begynt uten andre rundt deg med bil.
      Hvordan startet dere? Hvor vanskelig er det faktisk og skru motor?  Hvilke motor anbefaler dere for en som for første gang skal ta i en skiftenøkkel og hvilket skrusett og ekstra utstyr anbefaler dere? Og hva er minimums budsjettet på utstyr?
      Mvh ungdom som har sett lyset og ønsker bytte ut gaming med å skru motor! 

NB! Takker for alle seriøse svar :D
    • By 316i
      Hvordan kan jeg få en finere og grommere ly i min 316i uten å måtte betale for mye?
    • By Julian Bøe
      Hei!
      Jeg har nettopp kjøpt meg en BMW 520 e39 og tenkte å bytte ut den originale spilleren med en uoriginal spiller. Vil egentlig ikke dette da jeg syntes den jeg har er fin og passer til innteriøret. Men lcd skjermen er deffekkt. Jeg vil også ha en subb baki. Spørsmålet mitt er: hva er deres erfaring med å ha uoriginal spiller i denne bilen. Vil dere anbefale 1din eller 2din? og hvordan overgang har dere brukt? jeg forstår ikke helt dette med iso... osv... I tilleg vil jeg jo helst at multiratt skal funke. hvordan er det da med can-bus? Spilleren bør jo også helst ha phono uttak til sub. 
      Ble kanskje litt krunglete dette her, men håper på svar! Takk!
      Mvh Julian! (41364350)

• By Tinka3303
      Det er en ulyd i motoren men vet ikke helt hva som er årsaken! Trenger hjelp med å finne ut av det! Lytt å fortell gjerne hva du tror det er! (Er ikke registerkjedet, byttet det nylig) 
      Info: BMW 1-serie 118d n47 motor 2007 modell 

FullSizeRender.mov
    • By Skorgelur
      Hei, vurderer å kjøpe en BMW 3-serie 316 I 1.6-116 2006. eier tror feilkoder skyldes problem med rattstammen. er det noen som har erfaringer med dette?
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy