Gå til innhold

bensintank og nøkking i bilen


Lijenta

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Renault Laguna 2002 modell som er skiftet " forgasserspiel" den ble noe bedre. Bilen fortsatte å nøkke og  Har vært inne en gang til og dem fant ingenting da. Etter reperasjonen syntes jeg bilen bruker mye drivstoff og sier det til verkstedet. Fyller på om fredagen og finner fort ut at jo den bruker for mye det renner som bare det. KAn det at det er hull i/rundt tanken forårsake at den fortsatte å fuske en gang i mellom? som bratte bakker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nokså umulig å stille en diagnose på din bil så lenge man ikke har mulighet til å feilsøke på den. Hadde det vært hull i tanken så ville du sett at det lekker ut, samt kjent bensinlukt (antar bensinmotor siden du ikke skriver noe om det). Fyll tanken helt full, noter kilometerstand, kjør til tanken er ca halv og fyll den opp igjen. Da vet du hvor mange liter du har brukt, samt hvor langt du har kjørt siden sist fylling, og resultatet angir om det er ille eller ei. Da har du en mer dokumentert problemstilling når du reiser til verkstedet, slik at de ikke kan si at alt er i orden. Hva som er galt er umulig å gjette, kan være så mangt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 25.9.2017 den 10:29 AM, Quattro73 skrev:

Er nokså umulig å stille en diagnose på din bil så lenge man ikke har mulighet til å feilsøke på den. Hadde det vært hull i tanken så ville du sett at det lekker ut, samt kjent bensinlukt (antar bensinmotor siden du ikke skriver noe om det). Fyll tanken helt full, noter kilometerstand, kjør til tanken er ca halv og fyll den opp igjen. Da vet du hvor mange liter du har brukt, samt hvor langt du har kjørt siden sist fylling, og resultatet angir om det er ille eller ei. Da har du en mer dokumentert problemstilling når du reiser til verkstedet, slik at de ikke kan si at alt er i orden. Hva som er galt er umulig å gjette, kan være så mangt.

Den gangen randt det ut av bilen. Dem hadde løsnet tanken i toppen og ikke fått den tett. BIlen har vært inne på feilsøking flere ganger det er i hvertfall byttet forgasser spjel og pumpe men bilen nøkker like godt. Det er utrolig periodevis den nøkker. Det kan gå over med en gang, eller det kan komme flere nøkk eller den han henge seg opp og da ruser den motoren. Det har kommet feilmelding på de tingene som er byttet. Nå har jeg den igjen og ja den nøkker uten feilmelding.   SIden jeg kjører mye så rekker jeg ikke å teste hvor mye den bruker på mila før den er inne på verksted eller står i påvente av at den skal inn mens jeg må ha lånebil Frustrert og lei er jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

 

Lever den inn til Motorforum.


Synsing: Defekt coiler ?

 

 

 

 

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår