Gå til innhold

Ekstralys

Ranger emnet


ivkla

Anbefalte innlegg

Har og lyst til å montere ekstralys på min Audi A6 Allroad 4F. Har bixenon på min.

Hvis du hadde lagt ut en guide/bilder/fremgangsmåte på jobben du gjør hadde det blitt satt pris på :)

Vurderer disse, da det er mulig å skjule dem godt i grillen forhåpentligvis. http://bilbelysning.no/ekstralys/rigid-industries/d-series/rigid-dually-sett-e-merket 

 

Subaru Forester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte du den?

 

85 til jord og bruk litt tykkelse på kabel. 4mm2

30 til batteri - husk sikring og bruk litt tykkelse  4mm2

86 til bryter inn bilen, holder lenge med  1.5mm2 kabel.  (fra bryter til tenning - langlysene)

87 til pluss på lyktene. (Bruker du en kabel og forgrener de ut til hvert lys i grillen så 4mm2)  2 x 2,5mm2

 

 

  

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ekstralys skal fungere parallelt med originalt lys må styrestrøm hentes fra trigger til fjernlys. 

Enten via. canbus boks som kobles til nettet i bilen eller ved å hente styrestrøm til relé fremme ved hovedlykt. Sistnevnte avhenger av at du har separat ledning til spjeldet over xenonpæra eller eget halogen fjernlys. Hvis lyktene dine er CAN styrt må du inn med boks. 

Lovemusikk, det er ikke noe vits med 4mm2 ledning UT fra relé hvis det bare er 2,5mm2 INN på relé ;-) 

2,5mm2 holder foresten i massevis til to ekstralys. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Jesper1201 skrev:

Hvis ekstralys skal fungere parallelt med originalt lys må styrestrøm hentes fra trigger til fjernlys. 

Enten via. canbus boks som kobles til nettet i bilen eller ved å hente styrestrøm til relé fremme ved hovedlykt. Sistnevnte avhenger av at du har separat ledning til spjeldet over xenonpæra eller eget halogen fjernlys. Hvis lyktene dine er CAN styrt må du inn med boks. 

Lovemusikk, det er ikke noe vits med 4mm2 ledning UT fra relé hvis det bare er 2,5mm2 INN på relé ;-) 

2,5mm2 holder foresten i massevis til to ekstralys. 

redigert.. hehe

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vil anbefale en styringsboks som kobles inn på CAN-bus nettet, denne leser ut frekvensen som aktiverer fjernlys og lager dermed et eget styrestrømsignal som du bruker til å aktivere relé. 
Alle med litt elektro kunnskaper klarer å koble opp dette. 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jesper1201 skrev:

Jeg vil anbefale en styringsboks som kobles inn på CAN-bus nettet, denne leser ut frekvensen som aktiverer fjernlys og lager dermed et eget styrestrømsignal som du bruker til å aktivere relé. 
Alle med litt elektro kunnskaper klarer å koble opp dette. 

 

Er denne styringsboksen noe man får kjøpt et sted?

 

Subaru Forester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår