Gå til innhold

Passat 1,9 starter ikke

Ranger emnet


engern

Anbefalte innlegg

Har en 2006 modell Passat 1,9 TDI

Reiste på jobb i dag tidlig som normalt, null problemer med bilen.

Ferdig på jobb i dag og skal reise hjem. Bilen starter ikke for alt i verden. Vrir på tenningen og det går rundt men tenner ikke. Prøver igjen og igjen og igjen til batteriet til slutt tømmes.

Har ikke hatt start vansker eller noe. Har en enkel diagnose dongel, Carista som jeg koblet til. Fant noen feilkoder. Crankshaft eller camshaft feil tror jeg den ene nevnte. Men jeg resatte alle feilkoder litt for fort så jeg fikk ikke med meg helt hva det sto. Etter ett par start forsøk tok jeg ny diagnose. Fant ingen feilkoder.

Kan det være kamsensor eller veivsensor som plutselig dør sånn at bilen ikke starter? Eller hva annet kan det være?

Fant denne videoen på YouTube, den er helt identisk til hvordan bilen var.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet kamakselposisjon sensor nå siden den kom opp soom feil på diagnose. Men det hjalp ingenting. Bilen starter fortsatt ikke. Slettet feilkoder og prøvde flere ganger og starte uten hell,

Tok da ny diagnose og fikk opp feil på 3 glødeplugger og kamakselposisjon sensor igjen. Ingen varsellamper lyser i bilen heller.

Oljefileter,dieselfilter,luffilter og pollenfilter ble byttet for 2 måneder siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Hei, ser dette er noen år siden. Men fikk du fikset problemet? Jeg har en 06 Passat 1.9 tdi men akkurat samme problem. Bare jeg fikk svar på diagnose at det var en feil på dyse tre. Byttet pakning sett og bilen ble bedre. Men startet fort i gamle baner! Nå den siste uken har den vært meget trøblete! Og igår så prøvde jeg og starte den med full ladet batteri. Den hostet og harket og ville ikke starte. Holdte på til motoren plutselig stoppet. Nå når jeg setter nøkkelen i. Alt innvendig tenner på osv. men trør inn clutchen og dytter nøkkelen inn. Og ingenting! Hører ikke ett eneste knyst ifra motor rommet? Så nå er jeg fullstendig tom for ideer? Start rele eller sikring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår