Gå til innhold

Noen som kjenner til reglene for forsikring av leiebil i utlandet?

Ranger emnet


linda-alstad

Anbefalte innlegg

Skal snart på ferie til Spania og ser på muligheten for å leie bil. Har flere spørsmål som jeg kunne trengt hjelp til å besvare, og skal legge de frem så godt jeg kan. For det første: Vurderer å leie bil via https://www.leiebilguiden.no/, og har lest litt på siden deres om hvilke forsikringer som gjelder.

De skriver bl.a.  under FAQ: “Selvrisikoforsikring, tyveriforsikring og ansvarsforsikring er inkludert på alle våre tilbud.Trykk på “Utleiebetingelser” i STEG 2 av bestillingen for mer informasjon om forsikringene og eventuell egenandel.”

Første spørsmål er hvilke forsikringer jeg strengt tatt trenger ved reise til utlandet? Ansvarsforsikring er jo et must, men hva betyr slik som “selvrisikoforsikring”? Dere som har leid bil i utlandet tidligere. Hvilken tilbyder valgte dere, og hvilke forsikringer fulgte med? Er livredd for å havne i en situasjon slik som denne fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvrisikoforsikring er et pent ord for kasko. 
Dette skiver de selv på sine nettsider
"Selvrisikoforsikring (Collision Damage Waiver, CDW) – Med dette menes at om du kolliderer med bilen så reduseres eller fjernes ditt økonomiske ansvar."

Nå kjører jeg stortsett alltid dit jeg skal selv, så har aldri leid bil - men det er sjeldent anbefalt å ikke kjøpe toppforsiking, koster mer men hvis uhellet er ute er det svindyrt å krasje. 
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.8.2017 at 5:00 PM, Jesper1201 said:

Selvrisikoforsikring er et pent ord for kasko. 
Dette skiver de selv på sine nettsider
"Selvrisikoforsikring (Collision Damage Waiver, CDW) – Med dette menes at om du kolliderer med bilen så reduseres eller fjernes ditt økonomiske ansvar."

Nå kjører jeg stortsett alltid dit jeg skal selv, så har aldri leid bil - men det er sjeldent anbefalt å ikke kjøpe toppforsiking, koster mer men hvis uhellet er ute er det svindyrt å krasje. 
 

Takk for tipsene om forsikring. Interessant at de bruker ordet "selvrisikoforsikring" i stedet for kaskoforsikring. Er ikke godt å si hva det kommer av. Eneste som er sikkert er at jeg vil forsikre meg så godt det lar seg gjøre. Hvertfall i et land som Spania!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår