Jump to content
  • Similar Content

    • By sondresteenh
      Jeg har problemer med AC i min Peugeot 308, 2007-modell. Kan først nevne at jeg har særdeles lite peiling på bil.
      Problemet er at jeg ikke får varm luft(som er ganske kjipt nå i kulden), i tillegg er det umulig å «styre» blåsingen. Med dette mener jeg at det f.eks ikke er mulig å skru av blåsing når bilen er i gang. Det er heller ikke mulig å justere opp og ned, eller få skikkelig gang på frontruta. 
      Jeg har sjekket kjølevæske(som så skitten ut) og sikringer (som ser greie ut). 
      Har noen peiling på hva som kan være galt? Er det bare å levere inn på verksted eller er det noe jeg kan gjøre selv? 
      På forhånd takk for all hjelp :)
    • By Dag Larssen
      Er det noen som vet hvordan aircondition på 2003 Galant skal fungere?
      Det eneste som skjer på min bil når jeg trykker på snøkrystall-symbolet, er at begge radiatorviftene starter. Det skjer uavhengig av kald eller varm motor, og uavhengig av om det er pluss eller minusgrader ute. Men magnetkoblingen som som skal slå inn kompressoren, forblir uten strøm. Det har vært sånn helt fra jeg kjøpte bilen brukt. 
      Kan det være en feilkobling fra fabrikken, eller noe som har oppstått pga en feil.
    • By FredericT
      Hei
      Har et lite kjedelig problem med min V70 2008 modell. Opplever at når bilen er kald og jeg stiller temperatur (pleier å ha den på 20-23 grader) på klimaanlegget så regulerer det seg inn fint ila kort tid. Men etter en stund kjøring (gjerne 20-30 minutter) så begynner bilen å blåse kaldt. For kaldt.
      Jeg har eksperimentert litt underveis:
      Hvis jeg slår av AC så hjelper det litt, men bilen blåser fortsatt for kaldt (særlig hvis det er kaldt ute) + duggproblematikk (særlig når det er fuktig ute). Hvis jeg stiller temperaturen opp så er det ingen stor forskjell (blåser kaldt) helt til jeg når 27-28-29-H. Da "slår den over" å starter å regulere noe varmt igjen. Har bilen stått avslått en kort tid, har jeg fortsatt samme problem ved start. Men etter land tid avslått er det liksom nullstilt igjen og jeg får 20-30 min med riktig temperatur før det starter å blåse kaldt igjen. Har blåst rent temperatur sensoren i bilen uten at det hjelper. Har kjørt korte turer (1-2 timer) og lange turer (19-20 timer) med samme problem Dette opplever jeg uansett sesong: dvs. at på sommeren så blåser bilen altfor kaldt (med AC på) og på vinteren så blåser den også altfor kaldt (med AC på eller av). Er det noen som har vært borti lignende og vet hva jeg må gjøre?
    • By Esben
      Hei
      Skal toppe ac anlegget og prøver å få lest av trykket før jeg fyller, men meternåla beveger seg opp og ned hele tiden så jeg får ikke lest av trykket.
      Hver gang nåla faller hører jeg en klikkelyd før nåla stiger opp igjen. Den beveger seg mellom for lite trykk og akkurat passe ca hvert andre til tredje sekund.
      Jeg gjør dette med motoren igang og ac anlegget på.
      Noen som kan noe om dette?
    • By bvorland
      Hi Forum,
      This is my first post so feel free to move it to the correct thread.
      So the issue at hand is that the AC clutch will not engage, all the fans a blowing when running the test on the Auto HVAC module
      I have changed the solenoid valve on the compressor, and filled with coolant and leak stop.

      On the first run of VCDS there are some Intermittent error codes.
      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
      Part No SW: 1K0 907 044 DA HW: 1K0 907 044 DA
      Component: ClimatronicPQ35 133 1213
      Revision: 00133026 Serial number: 00000000000000
      Shop #: WSC 00000 000 00000
      VCID: 698FBB69357217C3E45-803C
      3 Faults Found:
      01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)
      000 - - - Intermittent
      00898 - Control Circuit A/C compressor
      010 - Open or Short to Plus - Intermittent
      01314 - Engine Control Module
      004 - No Signal/Communication - Intermittent
      -------------------------------------------------------------------------------
      I have cleared the codes, and when I run the car and turn on the AC and at the same time check the values on the pressure, fan speed and it all looks good except for "Fresh Air Intake Temperature" there are no reading on that value, so could this be my issue?
      I have read somewhere that all this sensor are in serial, so they all need to deliver value within scope or the AC will not start..
       
      Ref:
      Address 08: Auto HVAC (1K0 907 044 DA)
      20:58:25 Group 001: General
      0.0 Compressor Shut-Off Code
      1500 /min Engine Speed
      48.0 km/h Vehicle Speed
      00:02 Standing Time
      20:58:25 Group 002: Compressor
      0.820 A Compressor Current (actual)
      0.820 A Compressor Current (specified)
      1900 /min Compressor Rotations
      1.3 Nm Compressor Load
      20:58:25 Group 004: Temperatures
      16.5°C Outside Temp. Unfiltered
      17.0°C Outside Temp. Regulation
      - Fresh Air Intake Temperature
      85.0°C Coolant Temperature
       
      Hope you have some insight into this, my local car dealer has given up on the case, and with a 4-6 weeks waiting line on VW dealer I would like to resolve this before the summer set in.
       
      br
      Bjørn Atle
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy