Jump to content
Bilforumet.no
Joachim00

Ford Transit Connect 2009 nødmodus/ hakking

Rate this topic

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har en Ford Transit Connect 2008/2009 modell. 1.8 TDCi . Denne har jeg store problemer med for tiden, og har egentlig hatt det siden jeg kjøpte den, men det blir kun verre.
Problemet er at bilen "hakker" , og denne hakkingen fører ofte til at bilen går inn i nødmodus (maks 1500 rmp).
Det problemet kunne muligens relateres til injektor nr 2! Har en kamerat som er som mekaniker, men dessverre jobber han ikke med Ford, så han har begrenset kunnskap relatert til problemer vedrørende akkurat disse bilene, og har heller ikke tilgang på diagnoseverktøy for Ford - men han har sjekka over bilen min det han kan 


Er det noen som kjenner til eller har hatt tilsvarende problemer med Transit Connect? Det er utrolig frustrerende at den hele tiden går i nødmodus, og jeg må da skru av og på bilen. Noen ganger må jeg også ta batteriet en liten stund før varsellampa forsvinner og den går ut av nødmodus


Jeg har også fått byttet injektoren nå, men det er vel sånn at den må kodes inn ? Det som har skjedd nå etter byttet , så er  bilen konstant i nødmodus og lampa forsvinner ikke uansett om jeg tar batteriet av eller ikke. Dette kan vel relateres til at den nye injektoren må kodes inn?
Den er bestilt fra eBay og er en overhalt injektor med 12 mnd garanti, fra england.


Kan det eventuelt være andre problemer som forårsaker denne hakkinga og nødmodusen? 
Er litt desperat nå

Har noen evt mulighet for å kode inn injektor + ta diagnose av bilen ? Selvfølgelig mot betaling
Eventuelt hva kan dette koste å få gjort på merkeverksted?

Jeg bor i Porsgrunn og kan ikke kjøre bilen så veldig langt pga nødmodusen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har en Transit 2,4 TDCI 2007 som har gått 85.000 km. Det blei byttet EGR-ventil på 40.000 km. Den har i lengre tid ofte gått i nødmodus kraftig redusert effekt (uten turbo) ved hard belastning. Da har jeg enten stoppet og skrudd av tenninga eller slått av tenninga ved trilling - avhengig av terrenget. Da har den enten fadet ut etter kort distanse eller flere mil - helt tilfeldig. Feilkode viser ved flere målinger feil med trykkregulering til turbo e.l. og jeg har blitt anbefalt å bytte turbo. Jeg har aldri brukt noe tilsetningsstoff i dieselen før for 2 dager siden. Middelet heter STP "diesel injection trim" og gjorde virkelig susen. Etter en halv time med diverse nødmodus-operasjoner trakk motoren som den ikke har gjort siden den var ny. Jeg kjørte ca. 30 mil og dro virkelig på i motbakker for å teste ut og med uten antydninger til krafttap!!  WHAT - er det mulig!! Det er klart at det blir soting og grums i systemet over tid. Men likevel: Er det mulig at ei plastflaske til SEK 53 med 220 ml injectionrens kan ha løst problemet? Jeg stoler ikke helt på forklaringen, men kommer til å teste dette ut videre. Det er som sagt første gang jeg tilsetter noe som helst rensekjemikalie i dieselen. Jeg er derfor meget nysgjerrig på andres erfaringer med slike tilsetninger? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har 2006/07 mod connect gått 83000 km,motor lampa lyser har akkurat fått svar at jeg må bytte egr ventil ca 14000 til 17000 kr. har ikke noe trøbbel utenom lampa,er det farlig å kjøre med diagnosen,har hatt så mye tull med bilen å kosta på den masse, den skal vises 2020 etter det tror jeg kaster hele dritten  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.