Gå til innhold

Olje drypper ut fra oljefilter

Ranger emnet


Ammans

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har de 3 siste gangene jeg har byttet olje på bilen merket at det drypper olje ut av filterlokket/gummiringen som skal tette der, har prøvd all slags måter å stramme det til med hånd og skralle og smørt gummiringen med olje å har også prøvd me litt grease. Det lekker ut av uansett og jeg ender opp med en brent olje lukt i bilen. Jeg skikket litt nedi der hvor filteret skal nedi og sett på gjengene innvending i huset til lokk/filter.... Jeg ser at på den siden som peker ned mot bakken så er det et område på ca 1cm eller noe som er helt slett, der hvor man forventer å se gjenger rundt hele greien... skal det være slikt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post gjerne bilder av problemet, vanskelig å forstå det siste du skriver.

Vdr. lekkasje forbi O-ring, så vil jeg tippe at det er skader på enten filterhus eller kopp. Hvis disse er hele, mulig det er en sprekk etter at lokket er blitt dratt til alt for hardt en gang. 
Vask godt rent rundt hele filterhuset og start opp, la bil gå på tomgang og se nøye etter eksakt hvor lekkasjen kommer/er. Hvis du mener den bestemt kommer mellom filterhus og lokk, dvs. forbi O-ringen så ville jeg bare skiftet filterhus og lokk. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ammans skrev:

hmmm.... svaret mitt på din post kom før din....merkelig

Jeg missforsto deg litt, trodde du hadde tradisjonelt filter så endret mitt svar :) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår