Jump to content

Rate this topic


STAUG84
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg kjøpte nylig ( og noe impulsivt ) en Mitsubishi L300 92 mod som en midlertidig bil ut året, da min opprinnelige bil havarerte. 

Bilen gikk tilnærmet strøkent i 4 dager, med noen mindre tendenser til å små rykke litt under kjøring.

Da den også kom med en god gammeldags kassettspiller, tenkte jeg at jeg skulle gi et forsøk på å heller montere inn en CD spiller. Jeg koblet til spilleren slik jeg alltid har gjort det, men måtte kutte å tape noen av de opprinnelige ledingene for at det skulle passe. Dog skulle jeg straks erfare ( etter 3 forsøk med 3 forskjellige CD spillere og lednings koblinger ) at ingen fungerte, selv om disse i utgangspunktet da skal fungere. Det var ikke så mye som et lite lys i noen av displayene da de var tilkoblet. Jeg ga opp til slutt, å monterte tilbake kassettspilleren, som da fungerte normalt.

Nå vet jeg ikke om det overnevnte har noen relevanse for følgende problem, men det eneste jeg vet er at etter denne dagen, så har det bare vært tull med bilen.

Etter overnevnt forsøkt på stereotilkobling, ville ikke bilen starte dagen etterpå. Jeg trodde det var for at jeg hadde sittet oppe med bildøren hele tiden dagen i forveien mens jeg drev med monteringen, slik at dette hadde tappet strømmen. Jeg koblet på batteriladeren, å bilen startet raskt igjen etter bare 10-15 minutter. Bilen startet deretter hele tiden denne dagen.

Dagen etter dette, ville bilen nok en gang ikke starte igjen, enda da visste jeg at jeg hadde passet på at ingenting skulle ha stjålet strømmen dagen i forveien. Altså sjekket lys, at alle dører var godt igjen osv osv. Jeg måtte igjen påmontere batterilader, og bilen startet veldig raskt igjen, bare etter knappe 10 minutt. En skulle jo tro at det skal ta lengre tid å lade opp et batteri som gir uttrykk for at er helt dødt?

Uansett, fra og med denne dagen har det bare vært et rent kaos. Når jeg stoppet på butikken etter å ha fått start og skulle hjem derfra igjen, startet den ikke. Ikke så mye som en lyd da jeg vridde om nøkkelen. Jeg ringte en kjenning for å forsøke å få start med kabler, men heller ikke dette gikk. Alt var bare dødt. Bilen endte med å bli stående der over natta, og jeg kom tilbake neste dag med et annet batteri, i håp om at det som sto i fra før kanskje bare var dårlig. Før jeg byttet batteriet, ga jeg et forsøk på å starte bilen, og til min overraskelse så startet den men en gang. Jeg tok sjansen på å slå den av igjen, bare for å sjekke om den på nytt ville starte, og det gjorde den ikke. Kabler fungerte nok en gang ikke. Jeg byttet batteri, og den startet, slik at jeg fikk kjørt bilen hjem. Bilen kjørte strøkent hele turen.

Da jeg kom hjem og slukket bilen, forsøkte jeg igjen å starte bilen med håp om at det nye batteriet var redningen..men, den startet ikke. Jeg kunne fra da av konstatere at feilen ikke lå i batteriet.

De siste dagene har jeg altså startet bilen med batterilader, kjørt på ærender UTEN å slå av bilen, for så å parkere bilen hjemme og gjenta alt på nytt dagen etter. Dette har blitt en veldig slitsom, tungvint og kostbar måte å gjøre ting på, og siden jeg pr i dag ikke har råd til å sende bilen inn på verksted, så hadde jeg håpet at noen her inne kanskje har et fornuftig svar?

Jeg har snakket med tidligere eier av bilen. Han forteller at viftereimen ble byttet for 2-3 måneder siden pga ladeproblemer, og at den siden oppførte seg fint. Han var dog kjent med litt små rykking og var ikke helt sikker på årsaken selv. Jeg har forresten selv hørt at ( det jeg tror er viftereima? ) har bråket litt under kjøring..

Jeg har like lite peiling på bil som jeg har forståelse for utnevnelsen av Trump til president, så jeg hadde satt veldig pris på om noen kunne veilede meg litt her. Jeg har gjort alt de siste to dagene for å påse at ingenting stjeler strømmen, inkludert frakoblet kassettspiller . . Jeg bare har sånn vanskelig for å tro at alt dette styret har kommet av at jeg forsøkte å montere inn en CD spiller? Eller kan det? 0.o

I samme slengen har jeg behov for et bakvindu dersom noen har å selge / gi bort? Ikke selve vinduet i sidedøren, men det helt bakerste sidevinduet. Kort utgave jeg har, dersom dette betyr noe.

Takk på forhånd for all tips, råd og hjelp.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By FrkQuattro
      Okei! Jeg har en A4 1,8TQ 2004modell. Som ikke klarer å holde jevn strøm ved bruk av varme, men på tomgang uten å bruke varme, lys osv så holder den seg på 12,7 på batteriet. Har bestilt ny dynamo så håper det løser problemet! Men vil bare ha deres mening?
    • By Ahus
      Hei!
      jeg lurer på om det er noen her inne som kan hjelpe en rådvill grønnskolling. Batteriet var uenig med gradestokken for noen dager siden og kapitulerte, fikk start med startkabler og et 12V batteri, men etter dette har ryggesensoren begynt å lyse kontinuerlig når jeg rygger eller kjører under 20 km/t og gir fra seg et pipesignal i noen sekunder hver gang. Ryggesensoren virker som den skal, men jeg blir jo gæærn av at den slår seg på hver gang det er rødt lys eller bremser ned til <20km/t. Noen som har noen tips til hva det kan være eller hvor jeg bør starte å undersøke?
       
      Prøvde å legge ved film, men det gikk ikke. Kan sendes evnt
      eller prøve denne linken: Ryggesensor, feil
    • By AreBol
      Hei
      Er veldig grønn ang. dette som det er, men akter å sette meg inn i og lære litt mer om det tekniske med biler. 
      Det jeg skal er da å anskaffe en bil som jeg kan bruke til arbeid og reise, I den sammenheng så skal jeg fikse store skuffeløsninger langs hele bunnen bak, samt diverse skap og dekke hele interiøret med panel. Og ikke minst, en sekundær strømkilde for diverse, alt fra å lade 12-18v batteridrevet verktøy når jeg jobber, eller en tv, kjølebag/kjøleskap og diverse annen små elektronikk. 
      Har lest litt og prøvd å danne meg ett bilde av det hele, og her er det jeg har kommet opp med.. det jeg må gjøre er å koble sammens start batteriet med sekundær batteriet, fra + til + via ett skillerelé, koble ÷ på sekunder batt. til ramma på bilen for jording, det samme med reléet, og så en spenningsomformer til + og ÷ på sekunder batteriet, og det er det? Virker ganske rett frem og spør vel om det er noe jeg mangler? Tenker å bruke en 1000w omformer, og ett 90ah sekunder batteri, samt bruke kabler som tåler belasning mellom elementene. Kan også spørre om det har noe å si om det er forskjellig Ah på batteriene?
       
      Are
    • By Esy
      Byttet batteri på min 2011 mod 3008, men nå starter den ikke 
      noen som vet hva det kan være ?
       
    • By Lajo
      Hei...noen som vet...batteriet på dashbordet lyser...kjøre noen kilometer..deretter lyser antiskrens...airbag..feil koder: batteriet lader ikke..airbag er frakoblet...automatisk vindusvisker er frakoblet. Får nå ikke start på bien for andre gang.Merkanomen sier at dynamoen og viftereima er ok, Og den lader og starter uten problemer. Hentet bilen og 1 uke etterpå.."dør" bilen igjen. Trenger tips:)
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.