Gå til innhold

Det ene ryggelyset virker ikke - Toyota Avensis T25

Ranger emnet


Miip

Anbefalte innlegg

Hei

Det ene ryggelyset på min Toyota Avensis T25 2005 Stasjonsvogn virker ikke. Jeg har skiftet pære og alt ser greit ut, men jeg får ikke lys. Siden det andre ryggelyset virker og alt annet av baklys også virker, så tror jeg ikke det er en sikring, men kan det være det? Eventuelt hva annet kan jeg gjøre?

Takknemlig for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jesper.

Ja det er venstre bak som ikke virker, og det er lyspære på begge sider. Det er tre pærer på hver baklykt. Den nederste på hver side er ryggelys, så hvidt jeg forstår. Jeg fikk jo byttet pæren

Her er bilde av lykten

http://www.nbfbildeler.no/bilder/delar/3506/3506119645Vy1.jpg

Spørsmålet er om det kan være sikringen når bare det ene av to ryggelys virker, eller hva annet kan være galt når ledninger og innsats ser helt fin ut. Da må det være enten en sikring, eller noe galt med akkurat venstre ryggelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Jesper!

Sannsynligvis har du har rett her. Toyota Norge skriver; “Bilen har ryggelys på en side og tåkebaklys på andre siden

Jeg skiftet nemlig pære på den høyre siden da jeg fikk beskjed om at ryggelyset der ikke virket, men da jeg fikk naboen til å se, så virket høyre, men ikke venstre. Jeg trodde da at jeg hadde skiftet på feil side, og skiftet også venstre. Jeg var ikke klar over dette med tåkelys

Jeg får ikke prøvd I dag, men tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 2017-7-23 den 10:20 PM, Miip skrev:

Bilen har ryggelys på en side og tåkebaklys på andre siden

Det er dårlig. Min T22 har begge deler på begge sider. Det er en av de mange tingene jeg liker med den. Ryggelyspærene har jeg byttet ut med "50 Watts" LED-pærer (hver av pærene har 10 LEDs som tåler 5W hver) fra en britisk selger på ebay, så nå har jeg nærmest flomlys når jeg rygger. Min mor sin gamle Corolla har bare ryggelys på en side, og jeg syntes det var vanskelig å rygge på mørke og trange steder med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår