Gå til innhold

Registerreim

Ranger emnet


munmun

Anbefalte innlegg

Hei skulle skifte register reim på 407 2,0 bensin. 2005 model. Slet litt med og skru av svinghjulet, på veivakslinga. Men når jeg da skulle stille inn kam tannhjul og d der før jeg tar av reima merket jeg at veiva gikk rundt og ikke registerreima, fant ut at den mangla sporkile på tannhjulet ved veiva. Men nok om det, hvordan får jeg stilt in registeret, får ikke nokka til og stemme med de hullan og d der ved veiva, svinghjulet har ikke hull. Ka gjøre jeg nu, ser der e noe merker på blokka nede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du skaffet deg et lite problem ja. 

Det kreves spesialverktøy for å gjøre en slik jobb. Da i form av en låsepinne som du da låser fast veivakslingen med. Du må da sette motoren på merkene sine og låse veiva før du demonterer reimhjulet på veiva. 

Jeg vet ikke hvor langt du har skrudd motoren rundt, men om det bare er noen få tenner så, er det bare å skru den litt tilbake, skru fast igjen bolten og da må du ha spesialverktøyet for å få satt motoren riktig. 

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=191669&CarReference_ID=-1&CategoryType_ID=2 Det her er da ett komplett sett som dekker det meste til Peugeot, men litt i overkant prismessig til å kjøpe det som privatperson. 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motordeler/Kamremsett/Laseverktoy-kamakseldrev-19-deler-2000021486/ Mulig det er noe som passer her. 

Jeg vil nok også anbefale deg å evt få med deg noen på jobben om du er usikker. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du har fått det helt riktig? Det er nok at det sitter ei halv tann feil på hele registeret, så vil du få problemer med tomgang og kjøring. 

Hvis den da gikk rent før du starta, så har du nok bomma litt ;) 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår