Gå til innhold

BMW registerkjede havari

Ranger emnet


myrvollracing

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg den ultimate bruksbil i slutten av februar i år.

På kjøreturen hjem merker jeg en svak tikkelyd fra motor. Kontakter forrige eier ang. dette på hjemturen (Oslo-Bodø). Han mente det ikke var noe..

Greit tenkte jeg.

 

Så etter en morgen i begynnelsen av mars startet ikke bilen. Prøvde enda en gang, startet greit da. Så siden jeg jobber på verksted tok jeg en diagnose på bilen som fikk frem feilkoder om lavt oljetrykk, feil blanding og timing-relaterte koder.

Sier fra til forrige eier...

Vi ble så enige om at bilen skulle til merkeverksted for feilsøking.

Bilen ble ikke brukt mer enn to uker fra jeg kjøpte den til dette oppsto.

Etter vel noen uker får jeg svar fra merkeverkstedet (pga ventetid) at registerkjedet er strekt, og må byttes!

 

Bilen var solgt som et velholdt og pwnt eksemplar med garantier om at jeg ikke ville bli plaget med den.

 

Nå er det gått 3 måneder, og jeg har saken inne hos Forbrukerrådet...

Jeg måtte kjøpe meg enda en bil som følge av dette..

 

Så til spørsmålet mitt..

Er avhengig av denne bilen egentlig, så om jeg reparerer den før saken er ferdig til Forbrukerrådet eller Forbrukerklageutvalget vil det bli noe forskjell i saken?

Har nada erfaring med slikt!

Nå har jeg sak om jeg ønsker dekt reparasjon av forrige eier, men er det enklere å få erstatning??

 

Bilen er en BMW 318i som er gått 111000km. Kjøpt for 185000,-

Toyota Cressida RX35 '77 Ford Capri '69 VW Passat '97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift reg.kjedet, det må jo skiftes uansett. Forskjell i saksgangen blir bare om han skal dekke et beløp eller måtte refundere et beløp til deg. Ingen praktisk betydning i en tvistesak. 

Men husk å få ALT dokumentert, hver eneste korrespondanse, regninger etc. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det blir måten å gjøre det på nå.

Men så er det jo, etter min mening, for dårlig at en bil av så ny dato og lav kmstand ikke holder til 110000km... Skulle tro BMW selv var opptatt av å selge kvalitet, men ikke noe respons fra dem i denne saken..

Toyota Cressida RX35 '77 Ford Capri '69 VW Passat '97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110'000km virker nesten å være bra på et kjede idag. Har hatt biler innom jobb som har fått strekt kjede allerede ved 45'000km.

 

Jeg kommer aldri til å kjøpe en bil med reg.kjede, men det er fordi jeg vet hvor elendig kvalitet det er over hele fjøla, selv om noen produsenter klarer å få det til.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom bmw dårligst ut i motortest da.. 

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår