Gå til innhold

Får opp varsel på feil med skiltlys. Men lysene fungerer

Ranger emnet


Marken

Anbefalte innlegg

Får opp varsel på feil med skiltlys. Men lysene fungerer. Får opp feilvarslingen på min 2011 modell passat 3c stv. Kan det tenkes at det er tilhengerkontakten som har feilen? Er den evt lett og koble fra med tanke på feilsøking?

og ja, har rett watt styrke på begge pærene.. (5W) har prøvd led med canbus og vanlig halogen. 

Har sjekket alle andre pærer rundt om i bilen og det er ingen som er defekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du opp spesifikt varsel på skiltlys i MFD?

Hvis du gjør det, så demonter pæresokkel og sjekk at det ikke er mye rust/irr på ledninger eller stikker. 

 

Hvis alt ser bra ut ville jeg fått koblet på diagnose og sjekket hva feilmeldingen sier (for høyt/lavt strømtrekk), det kan gi en pekepinn i videre feilsøking.

Tilhengerkontakten skal ikke gi utslag på dette. 

Med VCDS kan man deaktivere pæreovervåkning for skiltlys hvis du ikke finner ut av det. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kun er for dette tilfellet må du ha VCDS (Vag-Com Diagnostic System) i fullversjon, og det koster fra 3'500,- og opp til over 8'000,-

Av generelle diagnose verktøyer er Autel sine meget bra for en gunstig penge.

 

Det er flere her på forumet som har VCDS, sjekk link i min signatur.

 

 

Jeg ville startet med å sjekke det jeg nevner over, for varselet kommer jo av en grunn :) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår