Gå til innhold

Glødelampe blinker mondeo

Ranger emnet


smussgeir

Anbefalte innlegg

Hei!

 

1. Glødelamper blinker av og til når me kjører! Da virker det som turbo kutter ut. Kjlrer jeg rolig og pent når dette oppstår kommer jeg vel hjem! Prøver jeg å kjøre litt agressivt så kutter motor. Da er det bare å starte bilen på nytt så er alt ok.

 

2. Har gjort følgende, bytter kamsensor, lyftfilter, renset egr, byttet motorolje og filter. Det var en diesellekkasje ikke på 2 av dysene men ved mutter koblibgen før dysene (dette ble tett etterpå) . Har lest av feilnoder med en obd2 reader (skal på verskted nå på mandag) 20000km siden dieselfilterbbytte. Kmstand 242000.

 

Noen med peiling? Vil ford finne feilkoder når jeg ikke gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lagres en feilkode når glødelampa blinker, men kan hende den må "provoseres" frem før feilkodens leses ut uten å skru av tenning i mellomtiden. 

Det er umulig å si hva lampa kommer av uten å ha feilkoden tilgjengelig. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koden relateres til doseingsventil på høytrykkspumpe, men den trenger ikke nødvendigvis være defekt.

-Sjekk for diesellekkasje etter høytrykkspumpe.

-Er det lenge siden dieselfilter er skiftet, skift dette.

-Få utført en måling av returmengde på dysene.

 

Hvis det fortsatt ikke er noe klarhet i hva som forårsaker feilkoden så er det nærliggende å tro at det er selve ventilen som er dårlig/defekt, men det kan også være en eller flere dyser som er dårlige, selv om du i hovedsak ville fått en annen feilkode og andre symptomer. 

 

Oppdater gjerne etter verkstedsbesøket. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår