Gå til innhold

Passat 2004 1.9Tdi Avf tungstartet

Ranger emnet


kenthagen

Anbefalte innlegg

Ja der sier du noe,men når trådstarter sier at dette er dobbeltsjekket så utelukker jeg slike ting.

 

Så trippelsjekk...

 

Alle innstillingsmerker kan stå på sin plass, det er uhyre lite som skal til før timinga blir feil og du vil slite med tungstartet bil, hard gange og/eller økt forbruk.

Eneste måten og virkelig verifisere om timinga stemmer 100% er å bruke VCDS/Diagnose. Normalt sett skal det ikke være nødvendig hvis jobben er gjort riktig og rett fremgangsmåte er fulgt. Hvis motorgangen har forandret seg, så må man sjekke opp med VCDS. 

 

 

Fortsatt ikke sjekket slangen mellom klokka og N75 og testa om den går som den skal.

 

 

Det har ingenting med startproblemet å gjøre, men ift. feilen "Turbo overboost", så ja - det kan være årsaken.

Men igjen så bør man starte med det/den jobben som gjorde at problemet oppsto. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet MAF sensoren, bilen var enda varm så da vet jeg ikke om det virket, er mest når den er kald at den går i nød, men prøvde å fremprovosere nødmodus med kraftig akselerasjoner, og gikk helt fint da iallefall:) MAFen som stod på bilen var litt skitten med en del olje/kliss på seg. Venter på ny N75 og, kommer neste uke :) slangene såg hele å greie ut de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte liksågreit ny:p Har også skiftet den ene N75 nå, den som står ved luftfilteret. Ble merkbart med at turboen laddet tidligere, før kom den ikke før 1900-2000rpm, nå kommer den mye tidligere. Men fjusker enda ved for mye gass når den er kald. Skal bytte den andre N75 også for sikkerhetsskyld. Sjekket vakumslangene pånytt, både fra den første N75, ril klokka og turboen, ingen synlige skader eller noe, ser helt greie ut.

 

Men spør igjen om hvor stramme rørene fra intercooleren skal være? Kan rikke ganske mye på dem i koblingene. Hører jo litt suselyd når jeg gasser, og litt "dumpventillyd" når jeg girer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp nye silikon slanger til alt av vakuum.

Dem originale blir morken i og sprukket når dem blir gammel.

Vis det er litt lekkasje på en slange kan man få opp slike feil.

Å koster ikke mye for noen meter med ny slange vis du bestiller det.

Æ bruker å sette strips på alle tilkoblinger men det er nok ikke nødvendig.

 

Du kan jo bruke en vakumpumpe med manometer og sjekke om det er lekkasje.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår