Gå til innhold

Hvilken type frostvæske?

Ranger emnet


TAudi80

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal til å bytte frostvæsken på min Audi 80 B4. Den har en 2.0 liter 90hk ABT motor.

Etter å ha sett litt rundt på nette kommer jeg ingen veg. For det meste sies det jeg skal ha blå, men fra før av er det rød i. Hvilken farge skal jeg ha?

Om blå, må jeg kjøre noe gjennom systemet for å rense ut siste restene av det røde eller er det greit nokk å tappe ut det røde å fylle på med ny blå?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skal til å bytte frostvæsken på min Audi 80 B4. Den har en 2.0 liter 90hk ABT motor.

Etter å ha sett litt rundt på nette kommer jeg ingen veg. For det meste sies det jeg skal ha blå, men fra før av er det rød i. Hvilken farge skal jeg ha?

Om blå, må jeg kjøre noe gjennom systemet for å rense ut siste restene av det røde eller er det greit nokk å tappe ut det røde å fylle på med ny blå?

 

På forhånd takk!

Skal være rød. G12/G12+ som nevnt.

Audi A4 95 Limo - (solgt)
Audi A3 98 Sportback - (solgt)
Audi A6 03 Avant - 2,4 V6 (Tidligere pendlerbil)
Audi A4 B8 Limo - 2,0TDI 143hk (solgt)
Audi S4 C4 93 Avant - 2,2t quattro (AAN) (solgt)

Volvo S40 98 Sedan - 2.0l (solgt)

BMW E39 00-Touring - 520i manuel

 

Diagnoseverktøy til en rekke bilmerker.

Muligheter for kjøp av rimelig programvarelisens til alle resterende bilmerker ved behov.

Tillegg - 20pin overgang til eldre BMW'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekko? 1-winking.gif

 

Tidligere møllermekaniker. Ikke det at jeg tviler på dine kunnskaper, men ville bare presisere at du hadde helt rett :-)

Audi A4 95 Limo - (solgt)
Audi A3 98 Sportback - (solgt)
Audi A6 03 Avant - 2,4 V6 (Tidligere pendlerbil)
Audi A4 B8 Limo - 2,0TDI 143hk (solgt)
Audi S4 C4 93 Avant - 2,2t quattro (AAN) (solgt)

Volvo S40 98 Sedan - 2.0l (solgt)

BMW E39 00-Touring - 520i manuel

 

Diagnoseverktøy til en rekke bilmerker.

Muligheter for kjøp av rimelig programvarelisens til alle resterende bilmerker ved behov.

Tillegg - 20pin overgang til eldre BMW'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår