Gå til innhold

Start webasto.

Ranger emnet


hansbt

Anbefalte innlegg

Selgere vet ingenting. Jeg har selv en 2014 Caddy, så jeg VET at dette fungerer ;)

 

Skru temp.reg. til midten, og viftestyrke på 1, så skal du se at Webasto ikke starter. (Gjør dette før du skrur på tenning/starter motor) 

Hvis det skulle være tilfellet at den fortsatt starter kan det hende du kan endre disse parametrene med VCDS, bor du i Østfold kan jeg gjøre et forsøk for deg.

 

Ja, jeg vet at det var veldig vanlig på eldre modeller, men her tror jeg ikke Webasto henter eget utetemp. signal, tror den får startsignal fra ECU. Har dog. ikke studert koblingsskjema vdr. dette. 

Hvis det er tilfellet, må du finne ut hvilken pin på ECU signalet kommer ut ifra og sette en bryter på den kretsen. 

Jeg har nok ikke koblingsskjema for dette tilgjengelig hjemme, men kan sjekke på jobb hvis jeg husker det til mandag. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den får nok sannsynligvis temperatyrsignal fra ECU, neppe egen tempsensor.

Det er Climatronic på min, ingen vribrytere. Bare trykknapper.

Kan være at det er forskjell på den.

Selgeren var krystallklar på den.

Bor langt oppe i nord, Troms.

Hadde en 2009 før, den var kun kjørevarme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig denne (under) i Caddy'n? 

climatronic-13854.jpg

 

Eller er det denne (under) du har?

tr1797.jpg

 

Fortsatt, selgere kan ikke alt om alle bilmodeller, de vet knapt hvordan visse funksjoner fungerer i de forskjellige biler. 

Hvis det er den øverste du har, så stemmer det som du sier, for de er styrt på to vidt forskjellige måter, men trodde faktisk ikke Caddy var levert med den.

Du kan forske litt i VCDS og se om du finner noen innstillinger som gjør at Webasto ikke starter automatisk. 

Men, du må nok "jukse" det til, ved å endre start temp. til -50 eller noe slikt. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VCDS og VAS5054a, førstnevnte er det beste ettermarkedsutstyret en kan få taki for å bruke på VAG, sistnevnte er original diagnosen til VAG. 

Kan prøve å få sjekket det i ettermiddag.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du har software som er installert på pc, og en OBD2-kabel?

Eller er det en ferdig boks slik som diagnosebutikken selger?

Er ikke så oppe og går på biler.

Har en Aprilia motorsykkel som jeg kan kople meg på og endre ignition og fuel.

Der leser og sletter en også feilkoder.

Men selve basic programmet som ligger i bunn kommer en ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VCDS (VAG-Com Diagnostic Software) er et program som gir deg nærmest ubegrensede muligheter vdr. din VAG bil. Du har tilnærmet samme funksjonalitet som merkeforhandler sitt diagnoseutstyr (ODIS, via. VAS5054a).

Det er selvfølgelig mye som er "hard coded" på en bil, og det får du ikke endret på. 

 

Fåes kjøpt hos diverse diagnosebutikker på nett. Koster dog. fra 4'000,-

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår