Gå til innhold

Noen som sitter på el. skjema over setevarmen i 2014 Caddy og Touran?

Ranger emnet


Jesper1201

Anbefalte innlegg

Har montert Touran seter i Caddy'n min og trenger el. skjema for å vite hvordan jeg skal skjøte ledningsnettet da kontaktene ikke er like.

Noen som sitter på disse? 

 

Autodata har ikke dekning på dette området....

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Har det muligens liggende på jobb. 

Har du 6 ledninger inn på førersetet (i bil) og 6 ut fra førersetet (Touran)? Er det samme farge på alle ledningene? Isåfall, kan du bare skjøte sammen på farge. 
Passasjersetet er det vel 3 hvis jeg ikke husker feil. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Har det muligens liggende på jobb. 

Har du 6 ledninger inn på førersetet (i bil) og 6 ut fra førersetet (Touran)? Er det samme farge på alle ledningene? Isåfall, kan du bare skjøte sammen på farge. 
Passasjersetet er det vel 3 hvis jeg ikke husker feil. 

Har 6 inn til førersete fra bilen, men 5 ledninger til sete. Fargene stemmer men den 6. fargen fra bilen er en litt tykkere lilla/blå. På passasjerstolen er det kun 3 ledninger fra bilen ja, men lik ledningsnett på stolen som førersete (5 ledninger). Sitter en rele/styringsboks på hver av touransetene mens på caddy satt det kun en på førersete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Jeg hadde 6 ledninger på både bil og stoler.
Forsøk å koble det sammen på farge, tipper det vil fungere fint. 

Fra hvilken modell touran fikk du seter fra? Jeg får nok antageligvis liv i førersete ved å koble farge på farge men blir en lilla/blå til overs fra bilens ledningsnett. På passasjersiden er det 3 ledninger fra bilen og 5 på stolen. Legger med bilde av ledningsnettet fra bilen på passasjersiden og et fra stolen (lik på begge sider).

IMG_4704.JPG

IMG_4705.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet skinnseter fra en 2013 Touran Highline og monterte de i en 2014 Caddy. 
Jeg ser at vi har samme ledningsnett i bil, men ledningene på stolene din er forskjellige fra mine.

Prøv å koble sammen:
Brun - Brun
Lilla/Blå - Rød/hvit
Svart/Blå - Svart/Blå

Airbag kontakta lar du selvfølelig være :) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Hentet skinnseter fra en 2013 Touran Highline og monterte de i en 2014 Caddy. 
Jeg ser at vi har samme ledningsnett i bil, men ledningene på stolene din er forskjellige fra mine.

Prøv å koble sammen:
Brun - Brun
Lilla/Blå - Rød/hvit
Svart/Blå - Svart/Blå

Airbag kontakta lar du selvfølelig være :) 

Ok, takk. Har ikke bilen hjemme men prøver en dag. Mulig jeg får skaffet skjema på det for å være sikker :)

Airbagen får nok ikke store funksjonen nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at på Caddy'n sitter styreenheten for begge setene på førersetet, derfor har du to ledninger mindre på passasjersiden.

Koble lilla/blå og rød/hvit sammen.
Koble brun og brun sammen.
Koble svart/blå og svart/blå sammen, hvis det ikke blir liv prøver du blå/hvit isteden. 
Fungerer det ikke da, er jeg stygt redd du ikke får liv i passasjersetet. 

Jonny G; Realoem er en delekatalog og kan ikke brukes til noe annet enn å finne deler på en tegning eller et delenr. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Greia er at på Caddy'n sitter styreenheten for begge setene på førersetet, derfor har du to ledninger mindre på passasjersiden.

Koble lilla/blå og rød/hvit sammen.
Koble brun og brun sammen.
Koble svart/blå og svart/blå sammen, hvis det ikke blir liv prøver du blå/hvit isteden. 
Fungerer det ikke da, er jeg stygt redd du ikke får liv i passasjersetet. 

Jonny G; Realoem er en delekatalog og kan ikke brukes til noe annet enn å finne deler på en tegning eller et delenr. 

Måler +12v mellom rød/hvit og brun på førerside men ingenting mellom blå/lilla og brun på passasjer. Mistenker at blå/lilla på passasjer er samme som kommer igjen på førerside og at de egentlig må kobles sammen med rød/hvit for å få spenning på passasjer. Når jeg ohmer blå/lilla virker det som det er samme iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår