Gå til innhold

ESP lyser etter 10 min. kjøring

Ranger emnet


Per Knutsen

Anbefalte innlegg

Har en 2003 touran, 1,9 D. Der ESP lampa begynner å lyse etter 10 min. gange på motor. Har diagnostisert bilen ute noen spesiell feil. 

Den har vel å merke feil med noen andre ting som lyktespyler, varmeseter,  mm.

 

Noen som har erfaring med hva det kan være ?

 

Dynamoen lader 13,2 V. 

Har byttet radiator vifte, og glødeplugger. 

 

Takk for svar. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ingen konkrete feilmeldinger på ESP. VW fikk feil på glødeplugger og radiatorvifte som er byttet. 

 

Jeg har lest en med samme type feil som byttet dynamo, da denne ladet for mye ! , 13,2 V var vist for høyt, det høres rart ut.

 

Leser også om noen som bytter hjullager, man da kommer veil feilen med en gang og ikke etter 10 min. kjøring ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen til moren min (Toyota Prius) har samme feil. Der slår ABS og antispinnen seg ut da den føler for det. 

Bilen ble sjekket hos Toyota mens feil symbolet var på instrumentet. Ble påvist feil på hjulsensor. Byttet hjullager, sensor og krans (en klump) og feilen ble borte. 

 

Så kan være hjul sensoren hos deg å. At den teller ujevnt. Slitt føler, krans. Blir for stor avvik etter x antall km. Som utløser ESP

Har du lest ut feilkoder mens feil symbolet har vært der? Eller skrudde du av bilen før diagnose testen? 

 

At en dynamo lader 13.2V er lite. Normalt er vel litt over 14V (14.4V?) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha bilen på EU kontroll i april, og planlegger å få NAF til å ta en diagnose, også da motoren på bilen har gått 10 min. så ESP lampa lyser. 

Håper de kan sjekke hjullager ,evt. sensorer. 

 

Du får huske å si til NAF folka at det er feil på ESP. Og hvis det ikke er feilkoder i systemet da de sjekker bilen så be de kjør en tur med bilen din. Så feilkoden kommer og de får tatt en nytt søk. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk (90% sjans) at biltemas billigste diagnose maskin vil kunne klare å lese ut en ESP / hjul sensor feil og si hvilket hjul det kommer fra.

 

Hvis ikke så finnes det flere av oss her inne som kan søke
http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår