Gå til innhold

Melk/kremaktigt i motorolje?

Ranger emnet


Skretting

Anbefalte innlegg

Hei, jeg eier en mercedes e 240 1991, gått 280 000 km

Når jeg var ute og kjørte i dag så fikk jeg plutseligt en varsel på "oil minimum" et eller aent, det sto på tysk.
Så leste jeg meg opp på nette hva dette kunne være. 
Jeg har også hvit røyk som kommer fra eksosen når bilen er varm så jeg fant ut dette kanskje kunne være Topp pakkning som er i ferd me å gå?

Jeg fylte bilen opp me ny motorolje i desember, nå er den neste tom for olje da jeg peilet den.
Når jeg skrudde opp lokket på motoroljen så var alt som krem, akkurat som brun smeltet is.

jeg har ikke noe god peiling på bil, men er det trygt og si at topp pakkning er i ferd me å ryke?

Jeg kjører også alltid me bensin måleren rett over reserve tanken der den lyser, vet ikke om dette forårsaker kondens og derfor røyken?

Det var MYE krem aktig olje......

Vil også si at temperaturen på bilen holder seg akkurat der den skal, den bikker aldri over og blir for varm.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan høres ut som toppakning er defekt, men forsvinner det kjølevann? Har opplevd mye emulsjon under oljepåfyllingslokket på en bil jeg hadde, stort sett bare brukt til småkjøring, men synderen var at det ble brukt motorolje fra Shell. Byttet til annen olje og problemet forsvant.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en fyr fra bertel o steen til og se på bilen og han sa me en gang det var topp pakkning.

Han mente jeg bare burde kjøre til den stoppet opp. Noen tanker rundt dette?

Bilen sviver som ei klokke men får litt hvit røyk ut eksos hele tiden.

Har ikke sjekket om det forsvinner kjølevann. Det forsvant en god del olje på kort tid vet jeg.

Motor temperaturen stiger aldri over 80 grader, den holder seg alltid på 80.

Kan jeg fortsatt kjøre bilen? Jeg kjører bare 5-10 min en veg hver dag så bilen rekker såvidt og bli varm før jeg slår den av igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke skrur selv, så er det nok lurest å selge den slik den står, for da får du igjen mer enn om du kjører til motoren skjærer seg. 

Noe som ikke er veldig lurt å gjøre når du kjører på offentlig vei og det kan gå til h... når som helst. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en fyr fra et verksted og sa at det garantert var topp deksel pakkningen og ikke top pakkningen som var problemet. Fordi bilen ikke bruker vann.
Så han skulle fikse det for en 3000kr ca, ta oljeskift og rengjøre samt nye deksel til pakkning.

Har han rett eller? Jeg er veldig skeptisk av meg, for jeg har ingen garanti annet en hans ord om det er det eller ikke.

Får vel bare se om det fortsatt kommer røyk ut av eksosen når bilen er varm etter den er "fikset" om jeg er blitt lurt eller hva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oljen kremaktig på peilepinnen når du drar opp den ? eller er det bare på undersiden av påfyllingslokket ?

Om det bare er på undersiden av påfyllingslokket, så kan det komme av den småkjøringen du har, kondens som samler seg og blander seg med olje/oljedampen.

Har sett det på flere andre biltyper tidligere.

 

Er det synlig oljesøl på utsiden av motoren ? tenker på han som sa at det er toppdeksel pakningen ? er det den som er gåen slik at oljen forsvinner, så ør det være synligt på utsiden av motoren

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår