Gå til innhold

17748 camshaft position sensor/engine speed sensor; incorrect correlation

Ranger emnet


Romerike A/C Service

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Her en bil med et problem, dette er en Golf IV 1,6 FSI 

 

Bilen går fint men er ugjevn på tomgang, høres ut som om den fjusker, starter lett når den har fått start men når den har stått en stund er det nesten umulig og få startet den, må ofte lirke litt på gasspedal for og få den hostet igang, da går den nesten ikke på tomgang og stopper, fyrer igjen og gis gass så går den fint

 

Har VCDS / WOW og har funnet mange feil, P1340 er eller har vært en gjenganger, sensor er byttet, MAF sensor er byttet, Veivaksel sensor er byttet, MAP sensoer er renset og funnet iorden (Målt ohm) 

Tatt av innsug da vi også fikk "17912 intake air system; Leak detected"

Finner ingen feil på innsug eller vakuum slanger og spjeldhus...

 

feilen som kommer igjen er overskriften "17748 camshaft position sensor/engine speed sensor; incorrect correlation"

Ved søk i Google og Ross-Tech Wiki er feilen refferert til en av 3 følgende:

 

  • Timing Belt/Chain incorrectly installed
    • Timing Chain probably lengthened
  • Camshaft Position Sensor (G40) faulty
  • Engine Speed Sensor (G28) faulty

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17748/P1340/004928

 

det har vært byttet reg reim av forrige eier men har sett på merkene på begge kammene og på veiv og de ser meget bra ut, låser kam med låseverktøy og da står merke rett på veiv..

 

Vet ikke hvor jeg nå skal søke eller hvor jeg skal / hva jeg skal skru opp /bytte for og sjekke feil..

Noen som har noen tips?? eier av bil begynner og bli litt lei og jeg har gått tom for idèer

 

Selv om eksos kam står rett kan innsugskam stå feil? er reimhjul delbart og kan dette settes på feil slik at disse 2 har kommet ut av stilling med en tann?

 

 Se bilder av feilkoder

post-157407-0-27584800-1486758404_thumb.jpg

post-157407-0-74834400-1486758493_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe ukjent fenomen den g28 defekt kabelbrudd evt byttes.

 

G40 kan komme av disse andre feilene som du har med coilene sjekk dem først før du begynner med g40 sensoren.

Enten feil på ledningene eller defekte coiler/styreenhet.

 

Og hva sier meas blocks når du går inn på den, er den stabil eller går det i rykk å napp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G28 er byttet, ingen kabelbrudd, alt er stabilt foruten om camshaft timing den varierer fra 8.0 til 0.6 grader på tomgang.. ved gass er den oppe i 23 grader.. 

 

G40 er også byttet og det ser ikke ut som om kabel der er skadet

Siden motor går ugjevnt vil jo resten av verdiene gå litt opp og ned.. virker som om den går penere når jeg tar av enten MAF eller MAP sensor.. får da feilkode på disse.. ikke byttet MAP men har byttet MAF.. ingen tegn til kabelbrudd der heller

 

Hoved feilen nå ligger i den 17748 koden.. og det faktum at bilen er vond og starte til tider.. ellers går den fint

 

-frustrert -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår